تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰
ستاد مقابله با کرونا:

گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بیشترین مبتلایان کرونا/ اغلب شهرهای تهران در شرایط زرد

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بیشترین مبتلایان به کرونا در تهران را تشکیل می‌دهند، چرا که واکسیناسیون این گروه سنی کمی دیرتر از سایر گروه‌ها انجام شده است

شمار مبتلایان به ویروس کرونا

رویداد۲۴ علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در ارتباط با بیشترین گروه سنی مبتلایان به کرونا در استان تهران گفت: آمار ابتلا به کرونا به طور کلی در تهران کاهش پیدا کرده است و شامل همه گروه‌های سنی می‌شود، اما آمارهای ما در سه هفته اخیر نشان می‌دهد که پایین‌ترین میزان ابتلا به کرونا در گروه سنی یک تا ده سال است. بعد از آن در گروه‌های سنی ۱۰ تا ۲۱ سال، ۴۰ تا ۵۰ سال و بعد از آن گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بیشترین مبتلایان به کرونا در تهران را تشکیل می‌دهند. 

زالی درباره علت اینکه گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بیشترین میزان درگیری با کرونا در تهران را دارند، گفت: البته به طور کلی گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال میزان ابتلایشان در هفته اخیر کاهش پیدا کرده است و تهران در مجموع شرایط خوبی دارد. منتها به این دلیل که این گروه سنی کمی دیرتر از سایر گروه‌ها واکسیناسیونشان انجام شده است، مصونیت‌سازی واکسن در این گروه سنی دیرتر صورت گرفته و قابل انتظار است. از طرفی این افراد فعال‌تر هستند و بیشتر در اجتماع حضور دارند و از این نظر طبیعتا آسیب پذیرتر از سایر گروه‌های سنی هستند، اما خوشبختانه میزان ابتلای این گروه سنی هم رو به کاهش است و در مجموع ابتلا به کرونا در کلانشهر تهران سیر نزولی دارد. 

زالی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی باید صورت بگیرد که با بازگشایی تدریجی مدارس با افزایش آمار ابتلا مواجه نشویم، گفت: به طور کلی هرگاه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کاهش پیدا کند، ممکن است با بروز شبه طغیان‌ها مواجه شویم، بنابراین بازهم تاکید می‌کنم که در مساله کرونا مهم‌ترین فاکتور رعایت پروتکل‌هاست و استفاده از ماسک یکی از راهبردی‌ترین راه‌های جلوگیری از انتقال این بیماری است. در مورد مدارس نیز بخش مهمی از این مساله به همراهی خانواده‌ها برمی‌گردد.


بیشتر بخوانید: امیکرون خطرناک‌ترین گونه کرونا را بشناسید


فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران افزود: ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها در تهران گروهی هستند که بازگشایی مدارس‌شان زودتر از گروه‌های سنی پایین‌تر انجام می‌شود. ما آمار خوبی در واکسیناسیون داریم و در تهران بالای ۸۵ درصد این گروه سنی واکسینه شده‌اند و به سرعت در شهرستان‌های استان تهران واکسیناسیون آن‌ها رو به اتمام است. امیدواریم بتوانیم با بالابردن سطح واکسیناسیون شرایط بهتری را از نظر وضعیت ابتلای کودکان به کرونا ایجاد کنیم. همراهی خود اولیا و مسئولان مدارس در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رفع نقایص بهداشتی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. 

زالی در ارتباط با وضعیت آنفولانزا در تهران گفت: در تهران درحال حاضر موارد اندکی از آنفولانزا گزارش شده است، دلیلش این است که خوشبختانه استفاده از ماسک موجب شده بسیاری از موارد ابتلا به ویروس‌های تنفسی در تهران کاهش پیدا کند و به این علت که بخشی از گروه‌های پرخطر در تهران نیز واکسن آنفولانزا را همزمان با واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، درحال حاضر نگرانی در این رابطه نداریم. معمولا اولین موج آنفولانزا در سال‌های گذشته از اواخر آبان شروع می‌شد و خوشبختانه هنوز شواهدی از شکل گیری موج آنفولانزا نداشته‌ایم. 

او در ادامه گفت: موج دوم معمولا در بهمن ماه است. اما من پیش بینی می‌کنم اگر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک و دوری از تجمعات انجام شود، بر روی همه ویروس‌های تنفسی از جمله آنفولانزا تاثیرات خودش را بگذارد. امسال اصلا قابل مقایسه با مدت مشابه در سال‌های گذشته، از نظر میزان ابتلا و مراجعه برای بیماری آنفولانزا نیست. خیلی بعید است که امسال به پیک آنفولانزا برسیم

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان