تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

روسیه: ایران در چند موضوع مهم مذاکرات انعطاف خاصی از خود نشان داده

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: ایرانی‌ها موافقت کردند روی مسیر هسته‌ای کار کنند که به معنای بازگشت تهران به پارامتر‌های اولیه توافق از سال ۲۰۱۵ میلادی است؛ این لحظه‌ای بسیار مهم، جدی و امیدوارکننده است.

روسیه: ایران در چند موضوع مهم مذاکرات انعطاف خاصی از خود نشان داده

رویداد۲۴ میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین پس از نشست روز دوشنبه، به خبرنگاران گفت که این لحظه‌ای بسیار مهم، جدی و امیدوارکننده است.

 به نقل از اسپوتنیک، وی ادامه داد: «ایرانی‌ها موافقت کردند روی مسیر هسته‌ای کار کنند که به معنای بازگشت تهران به پارامتر‌های اولیه توافق از سال ۲۰۱۵ میلادی است».

این مقام روس افزود: «ایران در چند موضوع مهم انعطاف خاصی از خود نشان داده است، مهمترین نکته این است که تصمیم گرفته شد روند مذاکرات از جایی که در تاریخ ۲۰ ژوئن تعلیق شده بود، از سرگرفته شود. همه تحولاتی که در پایان ژوئن ظاهر شد، این مذاکرات را تشکیل داد».

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین ادامه داد: «ایرانی‌ها که موضوع اصلی آن‌ها لغو تحریم‌های آمریکاست، توافق کردند که به موازات آن، روی مسیر دوم هسته‌ای که شامل بازگشت تهران به پارامتر‌های اولیه توافق هسته‌ای منعقد شده در سال ۲۰۱۵ است، کار شود».

مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای و بازگشت آمریکا به آن از روز دوشنبه در پایتخت اتریش از سر گرفته شد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان