تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۲ آذر ۱۴۰۰

رایزنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه ایران/ امیرعبدالهیان: روند مذاکرات وین خوب، اما کند است

صبح امروز جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین در تماس تلفنی با وزیرخارجه کشورمان در خصوص روند مذاکرات جاری رایزنی کرد.

رایزنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه ایران/ امیرعبدالهیان: روند مذاکرات وین خوب، اما کند است

رویداد۲۴ جوزپ بورل این رویداد را که اکنون همه هیات های مذاکره کننده از آلمان ، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و بویژه جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای رسیدن به تفاهم در وین تلاش می کنند را مهم خواند.

وی افزود: به مورا تاکید کرده ام که در ارتباط سازنده و فعال با مذاکره کننده ارشد ایرانی و همه هیات ها برای رسیدن به توافق تلاش کند. وی خواستار انعطاف همه طرفها در ادامه مذاکرات شد.

بورل ضمن ابراز خرسندی از شروع مذاکرات ، آمادگی خود و همکارانش در اتحادیه اروپا را برای کمک به حل مشکل اعلام کرد.

امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از تلاش های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همکاران وی ، روند مذاکرات را در مجموع خوب اما کند دانست. وی افزود: هیات ایرانی با حسن نیت ، اختیارات لازم و ابتکارات دست یافتنی و رو به جلو ، به شکلی فعال در میز مذاکرات حضور دارد.


بیشتر بخوانید: پایان مذاکرات هسته ای در نیمه/ چرا ابر ناامیدی بر مذاکرات احیای برجام سایه انداخت؟


امیرعبداللهیان تاکید کرد در هر مذاکره و اقدامی پایان دادن کامل به تحریم های ناقض برجام هدف مشارکت ماست.

وی با تاکید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به همکاری فنی با آژانس بین المللی انرژی اتمی ، افزود: علاوه بر مذاکرات و دیدارهای آقای دکتر باقری ، کارشناسان ایرانی نیز در قالب کمیته خاتمه تحریم ها و کمیته هسته ای در حال مذاکرات فنی و تخصصی با ۱+۴ هستند.

وزیرخارجه کشورمان با اشاره به برخی مباحث مطروحه در مذاکرات اخیر یادآور شد: علیرغم عهدشکنی آمریکا و بی عملی سه کشور اروپایی ، ما با حسن نیست در مذاکرات وین حضور داریم. تیم ما در هر مرحله ، دارای برنامه و ابتکارات روشن ، ملموس و عملی است. غرب هم باید ابتکار عمل واقعی خود را در خاتمه دادن به تحریم ها ارائه دهد و به تکرار شعارهای قبلی و ناقض حقوق و منافع ملت ایران پایان دهد.

ما معتقدیم دستیابی به توافق خوب در دسترس است اما لازمه آن تغییر رویکرد برخی طرفها از ادبیات تهدید به ادبیات همکاری ، احترام متقابل و نتیجه محور می باشد.

بورل و امیرعبداللهیان فضای مذاکرات کنونی وین را مثبت ارزیابی کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان