تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰

نگرانی محققان از وضعیت بازماندگان کرونای شدید

محققان در مورد افرادی که پس از یک مورد شدید ویروس کرونا بهبود یافته اند، ابراز نگرانی می کنند.

علائم ابتلا به ویروس اومیکرون

رویداد۲۴ به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید نشان می‌دهد بیماران بستری شده با کووید ۱۹ در بیمارستان ۲.۵ برابر بیشتر از افرادی که هرگز به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، در طول سال بعد جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته محققان، احتمال مرگ آنها تقریباً دو برابر بیشتر از افرادی است که مبتلا به مورد خفیف کووید شده اند.

حتی خطر مرگ برای بیماران مبتلا به کووید بستری در بیمارستان که سن آنها کمتر از ۶۵ سال است بیشتر است: بیش از سه برابر بیشتر از بیماران بدون کووید و حدود سه برابر بیشتر از مبتلایان به کووید خفیف.

«آرچ ماینوس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه فلوریدا، در این باره می‌گوید: «متاسفانه ۱ نفر از هر ۵ نفر در این مطالعه که به دلیل کووید در بیمارستان بستری شده بودند، به دلیل یک مشکل سلامت مرتبط با این بیماری جان خود را از دست دادند.»

وی در ادامه افزود: «ما متوجه شدیم که تنها ۲۰ درصد از این مرگ‌ها ناشی از تشخیص‌های تنفسی یا قلبی عروقی است.»


بیشتربخوانید: ویروس اومیکرون؛ نتایج اولیه تحقیقات نگران‌کننده است



این تیم تحقیقاتی سوابق سلامت بیش از ۱۳۶۰۰ بیمار تحت درمان دانشگاه فلوریدا را از ژانویه ۲۰۲۰ تجزیه و تحلیل کردند، از جمله ۱۷۸ مبتلا به کووید شدید و ۲۴۶ مبتلا به کووید خفیف یا متوسط.

محققان پس از مرخص شدن افراد از بیمارستان شروع به ردیابی افراد مبتلا به کووید شدید کردند.

بر اساس نتایج منتشر شده مشخص شد که احتمال مرگ بیماران بستری برای کووید ۲.۵ برابر بیشتر از افراد بدون عفونت و ۱.۸ برابر بیشتر از افراد مبتلا به کووید خفیف است.

این خبر برای افراد جوان‌تر از ۶۵ سال بدتر بود چراکه ۳.۳ برابر بیشتر از افراد بدون کووید و ۲.۸ برابر بیشتر از افراد مبتلا به کووید خفیف در معرض خطر مرگ بودند.

به گفته محققان، اکثر بیماران کرونایی که در عرض یک سال پس از ترخیص از بیمارستان جان خود را از دست دادند، به دلایل غیرمرتبط با قلب یا ریه‌ها، اعضایی که با بیشترین آسیب از ویروس کرونا مواجه بودند، جان خود را از دست دادند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان