تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

آموزش و پرورش: دانش آموزان حداقل یک روز در هفته به مدرسه بروند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه آموزش حضوری الزامی است، در پاسخ به اینکه برخی مدارس تنها یک یا دوساعت در هفته را برای رفع اشکال اختصاص داده اند، گفت: این کار غیرقانونی است و دانش آموز کمتر از یک روز نباید در مدرسه باشد. این الزام مختص همه مدارس است و تفاوتی ندارد.

شرایط بازگشایی مدارس

رویداد۲۴ عبدالرضا فولادوند با اشاره به آموزش در دوران کرونا اظهار کرد: امسال  بنا شد به مجوز ستادملی مقابله با کرونا آموزش های حضوری به صورت تدریجی و آرام از سر گرفته شود.

وی افزود: در همین راستا پروتکلهای بهداشتی ابلاغ شد و مدارس با توجه به کسب آمادگی های لازم اقدام به دریافت مجوز از منطقه و بازگشایی کردند.

    مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه آموزش حضوری الزامی است، در پاسخ به اینکه برخی مدارس تنها یک یا دوساعت در هفته را برای رفع اشکال اختصاص داده‌اند، گفت: این کار غیرقانونی است و دانش آموز کمتر از یک روز نباید در مدرسه باشد. این الزام مختص همه مدارس است و تفاوتی ندارد.


    بیشتر بخوانید: هشدار؛ اومیکرون از رگ گردن به بچه‌ها نزدیک‌تر است!


    فولادوند پیش از این نیز در گفت وگو با مدیران مناطق آموزش و پرورش تاکید کرده بود که هیچ مدرسه‌ای نباید صرفا و فقط برنامه آموزش مجازی داشته باشد؛ مدرسه می تواند با استفاده از روش های متعددی که در بخشنامه الگوی بازگشایی برای شما ارسال شده است نوع حضور دانش‌آموزان را بعد از اینکه شرایط سنجیده شد و به تایید بهداشت منطقه رسید، انتخاب کند.

    وی افزود: دانش آموزان نباید برای یک ساعت تا ۲ ساعت در هفته فقط به مدرسه بیایند؛ باید کلاس را با تناسبی که نسبت به مساحت کلاس بسته می شود و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تقسیم کنیم و دانش آموزان باید حداقل هفته‌ای یک روز را در مدرسه حضور داشته باشند. 

    مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: ضمن آنکه اخذ رضایتنامه از اولیاء برای حضور در مدرسه نیز یک اقدام غیرقانونی است. باید به اولیاء آرامش و اعتماد بدهیم که در مدرسه تمام پروتکل‌ها رعایت می‌شود.

    منبع: ایسنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: بازگشایی مدارس
    نظرات شما
    پیشخوان