تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

قصه‌های خوزستان و بازداشت آقای «دال»/ منتظر اتفاقات سیاسی بیشتری در اهواز باشید

استان خوزستان این روزها ملتهب است و چندین مسئول در آن بازداشت و برخی نیز از سمت خود برکنار شدند. به تازگی مدیرکل گمرک گناوه بازداشت شده است؛ به جز او مدیرکل پیشین استاندارد خوزستان هم در ردیف بازداشتی‌ها قرار گرفته است. همچنین ۸ کارمند آبفای خوزستان به اتهام تشکیل شبکه اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری بازداشت شدند.

بازداشت مدیران خوزستان

رویداد۲۴ بعد از اینکه روز جمعه امام جمعه اهواز اعلام کرد «یکی از مدیران استانی در خانه ده هزار متری زندگی می‌کند» توجه‌های زیادی به خوزستان جلب شد. عدالتخواهان به خصوص در صفحات مجازی با بازنشر گسترده سخنان امام جمعه اهواز، خطبه‌های او را مصداق خطبه‌های درست معرفی کردند و حتی آن را با صحبت‌های تکراری دیگر ائمه جمعه مقایسه کردند و از آنها تهران انتقاد کردند. برخی نیز به حجت الاسلام علی اکبری کنایه می‌زدند که وقتی تریبون نماز جمعه چنین قدرتی دارد که بتواند جلوی فساد را بگیرد، چرا به امامان جمعه تذکر داده که حرفی از فساد نزنند!

بلافاصله روز شنبه پس از سخنان امام جمعه خوزستان، دادستان عمومی و انقلاب اهواز خبر داد که «یکی از مدیران کل سابق در خوزستان که هم اکنون در استان حضور ندارد، دستگیر شده است.»

عباس حسینی پویا همچنین توضیح داد که «این مدیرکل برای انجام تحقیقات مقدماتی دستگیر شده و هنوز اتهام وارده به وی ثابت نشده است. هم اکنون در مرحله پرسش و پاسخ هستیم که با تکمیل تحقیقات لازم و ثابت شدن اتهام این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.»

رسانه‌های محلی نوشته بودند این مدیرکل و چند نفر از همکاران وی به اتهام تخلف مالی دستگیر شده‌اند. خبرگزاری فارس هم به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «مدیرکل سابق یکی از دستگاه‌های اجرایی خوزستان توسط سربازان گمنام امام زمان دستگیر شد. چند نفر از کارمندان این اداره هم دستگیر شده‌اند. دستگیری این مدیرکل و همدستانش به اتهام تخلفات مالی بوده است.»


بیشتر بخوانید: مدیر گمرک گناوه بازداشت شد


مدیر بازداشت شده خوزستان چه کسی بود؟

به گزارش رویداد۲۴ در حالی که هنوز کسی نمی‌دانست فرد بازداشت شده چه کسی است، نماینده اهواز در صفحه توییتر خود، تا حد زیادی هویت فرد بازداشت شده را افشا کرد. سید کریم حسینی در توییتر نوشت «امروز یک آقای دهدشت فرماندار شد، یک آقای دهدشت بازداشت شد، یک آقای دهدشت منصوب و چند ساعت بعد عزل شد! روزی بین تبریک، تهنیت، تسلیت و تدبیر! هنوز هم عاقبت بخیری بهترین دعاست!»

از ظواهر امر این طور برمی آید که فرد دستگیر شده «رضا-د» مدیرکل پیشین استاندارد خوزستان هست که علی الظاهر با غلامرضا شریعتی رییس سابق سازمان استاندارد هم ارتباط و تعامل داشته است. البته هنوز هیچ کدام از مقامات و رسانه‌ها به صورت رسمی اسمی از «رضا-د» نیاورده‌اند، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که فرد دستگیر شده کسی نیست جز رضا-د.

اما کنایه دوم نماینده اهواز به حجت الله دهدشت بود. رسانه نزدیک به جبهه پایداری، روز قبل از انتصاب او را اینطور معرفی کرده بود «وی دانش آموخته رشته حقوق است و سابقه حضور در مدیریت‌های مختلف دانشگاهی و حوزه‌های متنوع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در کارنامه خود دارد. این جوان اهوازی از نخبگان فعال، موثر و دلسوز جبهه انقلاب اسلامی است که امیدواریم تحول مطلوبی در معاونت مهم سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ایجاد کند.»

حجت اله دهدشت متولد ۶۳ و دارای مدرک لیسانس حقوق است. از سال ۹۴ به استخدام استانداری درآمده و تا الان کارشناس جزء اداری-مالی در اداره کل امور اتباع بوده است. یکی از مقامات استانداری خوزستان به رویداد۲۴ گفته «این آقا در حالی به عنوان سرپرست معاونت مهم و راهبردی سیاسی اجتماعی خوزستان معرفی شده که هیچ سابقه عضویت، فعالیت و ارتباط با جریان‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ندارد و اساسا شناخت او از حوزه‌های تخصصی این معاونت صفر است.»

این منبع آگاه گفته «قبل از استانداری، از سال ۸۹ تا ۹۴ کارمند نیرگاه برق رامین در حومه اهواز بوده است. در بین آشنایان و اطرافیان از او به عنوان فردی با روابط عمومی ضعیف یاد می‌شود که ساعتی هم بعد از انتصاب عزل شد و حالا مجددا برای مدیرکلی بازرسی مطرح شده تا سهم یک جریان سیاسی را پرداخت کند.»

همه این اتفافات در حالی افتاد که شایعه استعفای استاندار خوزستان هم در سطح وسیعی منتشر شد. یک خبرنگار محلی به رویداد۲۴ گفته این استان ملتهب است و منتظر اتفاقات سیاسی دیگری در اهواز باشید. شاید زودتر از آنکه کسی پیش‌بینی کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
1
امیدواریم این دستگیری ها هم به شورای شهر های خوزستان ماننده شادگان و غیره که در دوره قبل بوده منجر شود و اموال غارت شده توسط آنها به بیت المال بازگردانده شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
0
آقای ریسی خیلی محبوب هست ولی بادمجان دور قاب چین زیاد دارد و واقعا دوست دارد مشکلات را حل کند بادمجان دور قاب چین ها را کم کن لطفا

ایران هزار چهارصد ایران بعد از قرون وسطی است ،که مردم میفهمند مذهب و دین دیانت ،آگاهی ،انقلاب و آرمانهایش ،شهدا ، بهترین برکت
ودوست و خیر خواه آدمی در زندگی هستند و آدمهای مذهبی و نقلابی و انقلابی گری تو‌خالی خطرناکترین دشمنان سفره انها و رفاه آنها هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
0
اگر واقط اینجور آدم ها رو بگیرند دنیا ایران بهتر میشه کم دزدی کنند
نظرات شما
پیشخوان