تاریخ انتشار: ۰۲:۰۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵

جلیلی: نباید منابع قدرت یک روز به اسم تنش‌زدایی و روز دیگر به اسم بهانه‌زدایی تضعیف شود

سعید جلیلی با اشاره به اینکه این فرمایش قرآن است که وقتی با امواج دشمنی مواجه می‌شوید به توانایی‌های خود توجه کنید، گفت: نباید به بهانه «بهانه‌زدایی» سرمایه‌های ملی تضعیف شود.
رویداد۲۴-سعید جلیلی با اشاره به اینکه این فرمایش قرآن است که وقتی با امواج دشمنی مواجه می‌شوید به توانایی‌های خود توجه کنید، گفت: نباید به بهانه «بهانه‌زدایی» سرمایه‌های ملی تضعیف شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که عصر سه‌شنبه به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه سمنان در نشستی با عنوان «تجربه اعتماد» حاضر شده بود، با بیان اینکه با انقلاب اسلامی ایران به کشوری متفاوت، ممتاز و پیشرو با حرف‌های تازه برای منطقه، جهان و بلکه تاریخ تبدیل شد، گفت: مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی احیای اسلام و نجات دین از تحجر، التقاط و استحاله بود.

وی با اشاره به اینکه ویژگی‌های ممتاز انقلاب اسلامی موجب استقبال وسیع توده‌ها و نخبگان از آن شد، افزود: جنگ روانی دشمن نشانگر هراس او از موفقیت‌های ماست. ترس دشمن از موفقیت‌های ما نباید بهانه‌ای برای توقف پیشرفت‌ها شود. جهت‌گیری انقلاب اسلامی امواج دوستی و همدلی و هم‌افزایی را به سمت ایران جهت داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه این فرمایش قرآن است که وقتی با امواج دشمنی مواجه می‌شوید به توانایی‌های خود توجه کنید، گفت: نباید به بهانه «بهانه‌زدایی» سرمایه‌های ملی تضعیف شود.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه نباید منابع قدرت یک روز به اسم تنش‌زدایی و روز دیگر به اسم بهانه‌زدایی تضعیف شود، به طرح این پرسش پرداخت که «چه کسی می‌تواند ادعا کند روزی بهانه‌های دشمن تمام خواهد شد؟»

جلیلی افزود: فرجام بهانه‌زدایی، فرسایش منابع قدرت است، نه تمام شدن بهانه‌های دشمن. هر یک از منابع قدرت ما که تضعیف شود اثر منفی آن روی اقتصاد و پیشرفت خواهد بود. امروز دشمن می‌خواهد ذهنیت غلطی که از ایران به جهان و منطقه می‌داد، به داخل کشور بکشاند.

وی با بیان اینکه برنامه آمریکا اسلام‌هراسی در جهان و ایران‌هراسی در منطقه و انقلاب‌هراسی در داخل است، یادآور شد: انقلاب اسلامی سرمایه بزرگ و ملی کشور ماست که موجب ارتقای عزت، امنیت و پیشرفت کشور شده است. مقابله آمریکا با تفکر انقلابی با هدف تضعیف این سرمایه است. به جای اعتمادسازی با دشمن، باید اعتماد به ملت را باور داشت.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان