تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

سکوت داور دربی شکست/ بنیادی فر درباره صحنه جنجالی پنالتی چه گفت؟

موعود بنیادی‌فر همچنان عقیده دارد که خطایی روی رودی ژستد مهاجم استقلال انجام نشده است.

سکوت داور دربی شکست/ بنیادی فر درباره صحنه جنجالی پنالتی چه گفت؟
رویداد۲۴ محمدحسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر دوشنبه شب در نقد صحنه‎‌های داوری مربوط به دربی چند جمله‌ای را از قول موعود بنیادی فر روی آنتن شبکه سه مطرح کرد که مهمترین آن‌ها توضیح این داور درباره صحنه مشکوک به پنالتی در دقایق پایانی دربی بود که تبدیل به مایه اصلی جنجال پیرامون این مسابقه شده است.

بنیادی فر در توضیح این صحنه اعلام کرده که تکل فرشاد فرجی باعث سرنگونی ژستد نشده و به همین دلیل خطای این بازیکن را اعلام نکرده است. آنطور که از صحبت‌های میثاقی می‌آمد، بنیادی‌فر برخلاف نظر کارشناسان داوری بر نظر خود مطمئن است.

در کارشناسی داوری دربی توسط مظفری‌زاده، خسروی و حسین زرگر، آن‌ها آفساید نیمه اول امیرحسین حسین‌زاده را درست تشخیص دادند و میثاقی خطاب به مصطفوی گفت: «این صحنه آقای مجیدی گفتند اگر آفساید باشد دیگر مربیگری نمی‌کنم.»

صالح مصطفوی در این باره گفت: ما بازیکن دوم پرسپولیس دفاع وسط سمت چپ این تیم را نمی‌دیدیم. زانوی چپ امیرحسین حسین‌زاده از همسترینگ بازیکن پرسپولیس جلوتر است.

درباره صحنه جنجالی مربوط به برخورد فرجی با ژستد، مصطفوی اظهار داشت: به نظر من پای بازیکن ما را در محوطه جریمه می‌زند و نمی‌بیند که بازیکن ما از عقب می‌آید و توپ هم در جریان بازی است و پنالتی واضح؛ هرچیز دیگری توجیه است.

اما حمید مطهری در پاسخ نظر متفاوتی داشت و چنین گفت: ژستد از کمر تا می‌شود و از پشت خودش را می‌اندازد. با این همه تجربه در فوتبال این را درک نمی‌کنم که از قبل به عقب می‌افتد و این را خطا نمی‌بینم، اما هرچه کارشناس‌های شما بگویند.

نکته دیگر کارشناسی دقیق صحنه آفساید جنجالی نیمه اول بود که مشخص شد امیرحسین حسین‌زاده نیم بدن در آفساید قرار داشته است. همچنین موعود بنیادی‌فر در مورد صحنه‌ای که منجر به ایجاد جنجال در نیمه دوم بازی شد هم گفت که در صحنه تکل روزبه چشمی روی عالیشاه به پرسپولیس آوانتاژ داده تا به این شکل از یک تصمیم دیگر خود نیز دفاع کند.

مطهری در این خصوص گفت: آوانتاژ دادند اوکی، اما توپ اصلا به بازیکن ما نرسید و سریع جدا شد، بنابراین باید خطا را اعلام می‌کردند.

از آنجایی که صحبت‌های کارشناسان در رسانه‌ها ممنوع است، محمدحسین میثاقی این صحبت‌های بنیادی‌فر را نه به عنوان یک گفتگو که در قالب صحبتی دوستانه به زبان آورد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال ، دربی
نظرات شما
پیشخوان