تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

تعطیلی مهد‌های کودک و غیر حضوری شدن مدارس تهران

بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران با توجه به پایداری هوا و احتمال افزایش شاخص آلایندگی برای فردا و پس فردا تعطیلی مهد‌های کودک و غیر حضوری شدن مدارس در کلیه مقاطع برای شهرستان‌های تهران، قرچک، پاکدشت، ورامین و پیشوا اجرا خواهد شد.

تعطیلی مهد‌های کودک و غیر حضوری شدن مدارس تهران

رویداد۲۴  صبح امروز سه شنبه کمیته اضطرار آلودگی هوا با ریاست ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و حضور مهدی پیرهادی و سوده نجفی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، منصور درجاتی مدیر کل مدیریت بحران استان تهران و محمودی مدیر کل محیط زیست استان تهران در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داد که نهایتا ملکی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: همانند مصوبات جلسه قبلی همه موارد اعلام شده در جلسه قبل برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: به این ترتیب کنترل دقیق‌تر خودرو‌های فاقد برگه معاینه فنی و جلوگیری از تردد این خودرو‌ها اجرایی خواهد شد. همچنین ممنوعیت تردد شبانه کلیه خودرو‌های گازوئیلی و جلوگیری از انجام کلیه فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، استقرار پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی، اورژانس، هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده‌تر و پرترددتر به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه‌ها از دیگر مصوبات این جلسه است.

وی تاکید کرد: کلیه مهد‌های کودک در شهرستان‌های تهران، قرچک، پاکدشت، ورامین و پیشوا تعطیل خواهند بود و مدارس نیز در کلیه مقاطع برای روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری در شهرستان‌های تهران، قرچک، پاکدشت و ورامین و پیشوا به صورت غیر حضوری برگزار می‌شوند.

به گفته وی، موافقت مدیران با مرخصی اولیا کودکانی که به مهدکودک می‌روند و یا دانش آموزان مشغول به تحصیل در مراکز پیش دبستانی، دبستان‌ها و دبیرستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.چ

معاون استاندار تهران ادامه داد: تعطیلی موقت واحد‌های صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا، استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع مجاور کلان شهر‌ها ممنوع خواهد بود و شرکت ملی گاز ایران موظف است برای تعمیر سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحد‌های متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آن‌ها دراین شرایط ضروری است، برنامه ریزی کند.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی برای خودداری از فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های باز نیز باید توسط رسانه‌ها انجام شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مدارس ، آموزش و پرورش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان