تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: ارتباط با عربستان به سرعت ادامه دارد / امیرعبداللهیان گفته ایران همه تلاش خود را کرده تا برجام را زنده نگه دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بر اساس گزارش معاونان وزارت امور خارجه، ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات و عربستان سعودی، با توجه به استقبال متقابل به سرعت و جدیت ادامه دارد.

روابط ایران با عربستانرویداد۲۴ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره نشست امروز این کمیسیون با وزیر امور خارجه گزارش داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بر اساس گزارش معاونان وزارت امور خارجه، ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات و عربستان سعودی، با توجه به استقبال متقابل به سرعت و جدیت ادامه دارد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر امور خارجه و معاونانش توضیح داد که برداشت این کمیسیون از گزارش امیرعبداللهیان درباره مذاکرات وین، ارزیابی و شناخت متقابل مطالبات و انتظارات دو طرف مذاکرات بوده است.

به گزارش این نماینده مجلس از نشست امروز، دور دوم مذاکرات وین از پنجشنبه آغاز می‌شود و زمینه توافق «برد-برد» وجود دارد. پیش از این، علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در روند مذاکرات برای لغو تحریم‌ها این خبر را داده بود.

حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با روزنامه کومرسانت روسیه درباره این مذاکرات که به مذاکرات رفع تحریم مشهور شده، گفته ایران با وجود اینکه تعهداتش را اجرا نمی‌کند، برای نمایش حسن نیت خود و با نگاه لغو تحریم‌های یک جانبه و غیرقانونی بار دیگر آماده گفت‌وگوهای اثربخش با ۱+۴ جهت دستیابی به یک توافق خوب است.

او یادآوری کرده وضعیت کنونی برنامه هسته‌ای ایران به دلیل اینکه واشنگتن «از هیچ تلاشی برای فروپاشی برجام» در چهار سال اخیر فروگذار نکرده، ایجاد شده است.

امیرعبداللهیان گفته ایران همه تلاش خود را کرده تا توافق برجام را زنده نگه دارد.

همچنین معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در نشست با کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داده که حجم مبادلات اقتصادی با برخی از کشورهای آسیای مرکزی در ۱۰۰ روز گذشته، بیش از ۲۰۰ درصد رشد داده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
1
به سرعت ادامه دارد ؟ این چه زبانی است ؟
نظرات شما
پیشخوان