تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

سازمان جهانی بهداشت: واکسیناسیون اجباری باید آخرین گزینه باشد

هانس کلاگ مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت واکسیناسیون اجباری باید آخرین راه حل مطلق باشد و فقط زمانی به اجرا درآید که تمام گزینه‌های ممکن دیگر برای بهبود وضعیت واکسیناسیون به سرانجام رسیده باشد.

واکسیناسیون عمومی در ایرانرویداد۲۴ سازمان جهانی بهداشت در اروپا روز سه شنبه ضمن هشدار درمورد واکسیناسیون اجباری کووید، اعلام کرد که حکم واکسیناسیون اجباری باید به عنوان آخرین راه چاره به اجرا گذاشته شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سازمان در عین حال خواستار محافظت بهتر از کودکانی شد که موارد ابتلا به کرونا در آن‌ها بالاست.

اروپا با افزایش شدید همه گیری کرونا دست به گریبان است، به طوری که سازمان جهانی بهداشت ۱۲۰ هزار مورد مرگ مرتبط با ابتلا به کرونا را در این قاره از ۲۳ نوامبر (۲ آذر) به ثبت رسانده و در مورد افزایش موارد مرگ و میر تا مارس ۲۰۲۲ (اسفند) هشدار داده است.

هانس کلاگ مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت واکسیناسیون اجباری باید آخرین راه حل مطلق باشد و فقط زمانی به اجرا درآید که تمام گزینه‌های ممکن دیگر برای بهبود وضعیت واکسیناسیون به سرانجام رسیده باشد.

وی تاکید کرد که باید تاثیری که حکم واکسیناسیون بر اطمینان و اعتماد مردمی دارد، مورد توجه قرار گیرد.

سازمان جهانی بهداشت در اروپا یادآور شد که موارد ابتلا به کرونا در همه گروه‌های سنی افزایش یافته و بالاترین آمار در حال حاضر در گروه سنی ۵ تا ۱۴ سال مشاهده شده است.

کلاگ گفت: مشاهده ابتلای دو تا سه برابری کودکان نسبت به متوسط جامعه در حال حاضر مساله غیرمعمولی نیست.

وی با اشاره به اینکه خطر انتقال بیماری از کودکان به والدین و افراد سالمند در منازل وجود دارد، افزود: خطرات سلامتی فراتر از خود کودکان است.

این مدیر منطقه‌ای تصریح کرد که تهویه مطبوع و استفاده از ماسک باید در همه مدارس ابتدایی به عنوان بخیش از یک محیط آموزشی امن به عنوان یک استاندارد در نظر گرفته شود و در عین حال از تعطیلی مدارس و آموزش از راه دور خودداری شود.

کلاگ افزود: واکسیناسیون کودکان باید در سطح ملی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت متشکل از ۵۳ کشور و قلمرو است و چند کشور در آسیای میانه را نیز در بر می‌گیرد.

این سازمان ضمن ابراز نگرانی درمورد افزایش موارد ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون، بر لزوم معطوف کردن تمرکز مقابله با گونه غالب دلتا تاکید ورزید.

در این میان، در نروژ که ۲۹ مورد ابتلا به سویه اومیکرون مورد تائید قرار گرفته، مقام‌های بهداشتی هشدار داده اند که گونه جدید احتمالا بر فشار بر خدمات بهداشت تا درجه قابل توجهی خواهد افزود.

لاین ولد مدیر بخش موسسه بهداشت عمومی نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گونه جدید احتمالا خود را در نروژ تثبیت خواهد کرد و طی چند هفته غالب خواهد شد.

انتظار می‌رود که دولت نروژ امشب تصمیمات جدیدی را برای مقابله با کرونا اعلام کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان