تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰

روزهای سخت استقلال، مسیر هموار پرسپولیس!

با اعلام برنامه لیگ برتر ایران تا هفته شانزدهم، مشخص شد که ۲۳ دی ماه پایان نیم فصل لیگ برتر خواهد بود و به این ترتیب لیگ ایران پس از دو فصل دشوار، این دوره در بهار ۱۴۰۱ به پایان خواهد رسید.

استقلال و پرسپولیس

رویداد۲۴ شاید پرسپولیس و استقلال نتوانسته باشند در این فصل انتظارات را برآورده کنند اما این دو تیم همواره جزو مدعیان سنتی لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شوند و حالا با اعلام برنامه رقابت‌ها تا پایان نیم فصل خیلی از نگاه‌ها به برنامه دو تیم بزرگ پایتخت دوخته شده است.

استقلال و پرسپولیس فاصله چندانی با تیم صدرنشین ندارند و مسلما کسب نتایج خوب در ادامه رقابت‌ها می‌تواند یکی از این دو تیم را به قهرمانی در نیم فصل اول برساند.بررسی مسیر دو تیم تا حدودی می‌تواند نشان دهد که کدام تیم برای رسیدن به صدر جدول در پایان نیم فصل شانس بیشتری خواهد داشت.مقایسه مسیر دو تیم نشان می‌دهد که سرخ‌های پایتخت راه آسان تری را پیش رو خواهند داشت.

مسیر استقلال
تا پایان نیم فصل
استقلال بعد از یک شروع خوب حالا با 5 تساوی متوالی و از دست دادن 10 امتیاز حساس شرایط خوبی ندارد.البته آبی‌ها به رغم قرار گرفتن در رتبه ششم جدول فقط 2 امتیاز با تیم صدرنشین فاصله دارند و طبیعتا یکی از شانس‌های قهرمانی در نیم فصل اول به حساب می‌آیند.استقلال در 7 هفته باقی مانده 4 بازی در تهران خواهد داشت؛بازی در ورزشگاه شهر قدس مقابل پیکان و 3 بازی در ورزشگاه آزادی مقابل تیم‌های سپاهان،فولاد و مس رفسنجان دیدارهای درون استانی آبی‌ها تا پایان نیم فصل اول هستند.

البته استقلالی‌ها بدشانس‌اند که 2 بازی خانگی آن‌ها مقابل سپاهان و فولاد خواهد بود و مسلما بازی مقابل این دو تیم آسان نخواهد بود.در مجموع استقلال تا پایان نیم فصل اول مسیر بسیار سختی خواهد داشت.آبی‌ها در هفته‌های گذشته با تساوی مقابل تیم‌هایی همچون فجر،نساجی و صنعت نفت امتیازات مهمی را از دست داده‌اند و حالا برای جبران چاره‌ای جز پیروزی در بازی‌های سخت‌تر نخواهند نداشت.دیدار در خانه پیکان،بازی مقابل سپاهان و فولاد در ورزشگاه آزادی،تقابل با مس رفسنجان شگفتی ساز و بازی در اراک مقابل آلومینیومی که پرسپولیس را هم برده به هیچ عنوان مسیر آسانی قلمداد نمی‌شود.در واقع تنها بازی‌های نسبتا آسان آبی‌ها تا پایان نیم فصل اول دیدار مقابل پدیده و نفت مسجد سلیمان خواهد بود.

برنامه استقلال
پیکان- استقلال
استقلال – سپاهان اصفهان
پدیده مشهد- استقلال
استقلال- فولاد خوزستان
آلومینیوم اراک- استقلال
استقلال- مس رفسنجان
نفت مسجد سلیمان - استقلال


بیشتر بخوانید: گزینه مشترک یحیی و فرهاد در نیم فصل


مسیر پرسپولیس
تا پایان نیم فصل
پرسپولیس تا این جای فصل عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته با وجود شرایط نامطلوب روحی حاصل از شکست مقابل الهلال و تغییرات متعدد در فهرست بازیکنان، خود را در میان مدعیان قهرمانی قرار دهد و تنها یک امتیاز با صدر جدول فاصله داشته باشد. پرسپولیس تنها یک امتیاز تا متوسط قهرمانی فاصله دارد و به نوعی با پیروزی مقابل هوادار، به استاندارد قهرمانی خواهد رسید.

پرسپولیس در 7 بازی بعدی، شرایط خوبی از نظر میزبانی خواهد داشت و 5 بازی را در تهران برگزار خواهد کرد و تنها دو بار برای دیدار با پدیده و سپاهان سفر خواهد داشت. سرخ پوشان پایتخت با هوادار، ذوب آهن، تراکتور و فجرسپاسی در ورزشگاه آزادی رودر رو می‌شوند و با پیکان در ورزشگاه شهرقدس دیدار خواهند کرد. با توجه به این که آن‌ها در نیم فصل بازی‌های خارج از خانه بیشتری را خواهند داشت، باید از این بازی خانگی بیشترین استفاده را ببرند.

نکته جالب این که 7 بازی لیگ برتری قرمزها به اضافه تک بازی جام حذفی در 45 روز برگزار می‌شود و به عبارتی تیم یحیی گل محمدی تا فیفادی بعدی به صورت منظم هر 5 روز یک بازی خواهد داشت و این موضوع، کار را برای مربیان و بازیکنان این تیم دشوار خواهد کرد.در ادامه رقابت‌ها تا پایان نیم فصل اول، پرسپولیس 4 بازی سخت را پیش رو خواهد داشت.بازی مقابل سپاهان،ذوب‌آهن، تراکتور و پیکان جزو بازی‌های سخت سرخ پوشان خواهد بود.

برنامه پرسپولیس
پرسپولیس- هوادار
پیکان- پرسپولیس
پرسپولیس- ذوب آهن
فولاد مبارکه سپاهان- پرسپولیس
پرسپولیس- تراکتور تبریز
پدیده مشهد- پرسپولیس
پرسپولیس- فجر سپاسی شیراز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان