تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۹ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۷ نظر

جو بایدن دستور آماده‌باش برای شکست مذاکرات وین را صادر کرد

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید با اشاره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دستور داده تا «زمینه‌چینی لازم» در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک انجام شود.

مذاکرات احیای برجام در وین

رویداد۲۴ جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه ۹ دسامبر(۱۸ آذر) با اشاره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دستور داده تا «زمینه‌چینی لازم» در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک انجام شود.

وی در سخنان خود گفت که با توجه به «پیشرفت مداوم» برنامه‌ هسته‌ای ایران، رئیس جمهوری از تیم خود خواسته است تا تدابیر لازم را در صورت شکست گفتگوها اتخاذ کند.

سخنگوی کاخ سفید، وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران را از جمله اقداماتی دانست که آمریکا در صورت شکست مذاکرات انجام خواهد داد.

وی با این حال گفت که ما یک مسیر دیپلماتیک را پیشنهاد کرده‌ایم و این مسیر همچنان باز است.

مذاکرات برای احیای برجام که دور هفتم آن جمعه گذشته پس از پیشنهادهای جدید ایران متوقف شده بود، امروز، پنجشنبه از سر گرفته شد. کشورهای حاضر در مذاکرات قرار بود موارد پیشنهادی ایران را با پایتخت‌های خود درمیان بگذارند. فرانسه و آلمان با مخالفت با پیشنهادهای ایران، آن‌ را غیرقابل قبول توصیف کردند.

ایران در ماه‌های اخیر برنامه هسته‌ای خود را به‌طور قابل توجهی افزایش داده و دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را محدود کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
کرامت سلیمی
|
Netherlands
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
4
0
دروغ برای پنهان کردن حقیقت خلق می شود ، حقیقت در تاریکی دروغ گم می شود و در تاریکی هر ظلمی ممکن می شود.

یک نکته بسیار مهم که رسانه ها به ان نمی پردازند و از روی ان می گذرند این است که ترامپ رییس جمهور امریکا اعلام کرد که پذیرش برجام منجر به سقوط اقتصاد امریکا خواهد شد .

چرا ترامپ این موضوع را در رسانه ها اعلام کرد. ایا این صحبت ترامپ به فریبکاریها و بی صداقتی دولتها نسبت به مردمشان اشاره نمی کند. و ایا این موضوع نشان نمی دهد که کشور امریکا و سایر به اصطلاح ابرقدرتها مثل اتحادیه اروپا و کشور روسیه یک نقطه ضعف بزرگ دارند و به دروغ وجهه یک ابرقدرت را به خود گرفته اند.و همچنین ایا این صحبت ترامپ نشان نمی دهد که در مذاکرات ظاهرا”اتمی دولتها در واقع اخاذیهای مالی و اقتصادی از دولت امریکا صورت می گیرد و امریکا دیگر قادر به تمکین خواسته همه کشورها نیست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
3
این حرفها بجهت فشار آوردن به ایران است وگرنه مگر ایران چه میخواهد،لغو تحریمها،تا دست از غنی سازی بردارد،اگر غیر این بشود ،همیشه مذاکره همیشه تهدید است
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
2
کرامت سلیمی ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
باز تو سر و کلت پیدا شد.اخه خجالت بکش حتما میخوای نتیجه گیری کنی که بمب اتم وجود نداره. خوندم مقالاتتو استدلال بسیار سطحی داشتی.از یکیشون شاخ در آوردم که گفته بودی نیروگاه اتمی بوشهر با گاز کار میکنه.عزیزم از موتوری جنس نگیر اینطور پرت و پلا بگی
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
3
1
ب تعبیر امام بزرگوار ، امریکا و دزدان داخلی هیچ غلطی نمیتوانند بکنند مانند این ۸ سال که دزدیدن چاپیدن دروغ گفتن مرگ بر منافق
عبدالزهرا زاهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
ایران عقب نشینی ندارد
وامریکا وطرفدارانش هیچ غلطی نمی توانن بکنن
وازهرگونه تهدید سودی نخواهن برد
واگر دست به سلاح بززنن قطعا پشیمان خواهن اما دیگر پشیمانی فایده نخواهد
داشت یا علی مدد
عبدالزهرا زاهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
بهرحال ایران ایران است سالهایمتمادی زیربار هرگونه ظلم واستبدادنرفتهو نخواهد
رفت بهتراست برای امریکا وطرفدارانش
بحق مطلق ایرا اعتراف کند
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
ای رویداد24 شما نمایندگی یورونیوز و رسانه های آمریکایی داخل ایران هستید دیگه نه؟
یکم هم از داشتن عزت‌ وشرف صحبت کنید و روحیه به مذاکره کننده ها بدید،
آخه همش ترس و وحشت پراکنی میکنید و صحبت از قدرت غربی ها میکنید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان