تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

جن ساکی: از رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران الگو نمی‌گیریم

سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا از رویکرد دولت سابق این کشور در قبال ایران به عنوان الگو استفاده نخواهد کرد.

جن ساکی: از رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران الگو نمی‌گیریم

رویداد۲۴ «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از رویکرد دولت سابق این کشور در قبال ایران به عنوان الگو استفاده نخواهد کرد.

وی در کنفرانسی خبری، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا سخنان اخیر وی در خصوص احتمال استفاده دولت بایدن از گزینه تحریم، به عنوان راهکاری برای متقاعد کردن ایران به جدیت در مذاکرات به نوعی ادامه سیاست اعمال فشار حداکثری دولت سابق آمریکا است، گفت که ما هرگز از رویکرد دولت سابق به عنوان الگو استفاده نخواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: مقام ارشد اروپایی: توافق ۳۰ خرداد مبنای مشترک برای مذاکرات است/ در حال تعامل بر سر جزئیات هستیم


ساکی افزود که دولت سابق آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد و این امر منجر به ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران بدون هیچ‌گونه نظارتی شد؛ اقدامی که می‌تواند باعث کاهش امنیت بین‌المللی شود.

وی همچنین در پاسخ به این‌که در صورت تشدید تحریم‌ها علیه ایران، آمریکا چه اهرمی برای قانع کردن چین به منظور عدم تجارت نفتی با ایران خواهد داشت، گفت: «چین یکی از اعضای تأثیرگذار گروه ۱+۵ است. محدودیت‌ها و الزاماتی وجود دارد که همه باید در راستای تحقق توافق، آن را رعایت کنند. همه این‌ها بخشی از مذاکرات است و نمی‌توان آن را اهرم فشار نامید».

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان