تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

آیت‌الله سیستانی، فرستاده سازمان ملل را به حضور نپذیرفت

کمیته مسئول برگزاری تظاهرات و تحصن‌ها علیه نتایج انتخابات عراق اعلام کرد که مرجع عالیقدر شیعیان با درخواست رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) برای دیدار با ایشان مخالفت کرده است.

آیت‌الله سیستانی، فرستاده سازمان ملل را به حضور نپذیرفت

رویداد۲۴ به گزارش المعلومه، کمیته برگزار کننده تظاهرات و تحصن‌ها در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی دهم اکتبرعراق اعلام کرد که جنین هنیس پلاسخارت، رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) در سفر اخیر خود به شهر نجف خواستار دیدار با آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان شده بود، اما ایشان، وی را به حضور نپذیرفته است.

این کمیته تاکید کرد: امتناع مرجعیت از ملاقات با نماینده بدنام سازمان ملل پلاسخارت "شرور و دورو"، موضع عجیبی نیست، چراکه این مرجعیت همیشه ما را به اتخاذ چنین مواضع تاریخی در تاریک‌ترین و حساس‌ترین لحظات عادت داده است.

کمیته برگزار کننده تظاهرات عراق در ادامه از دیگر گروه‌ها، طرف‌ها و رهبران سیاسی عراق خواست که با تبعیت از مرجعیت عالیقدر دینی از دیدار با پلاسخارت خودداری کنند.

در بیانیه این کمیته آمده است: رؤسای سه‌گانه (ریاست جمهوری، نخست‌وزیری، ریاست پارلمان) چیزی جز "حلقه‌های مسموم در کمین ملت عراق نیستند و درصدد ربودن آینده، اصول و فرهنگ این مردم هستند، بنابراین عدم تجدید دوره آن‌ها به یک خواسته اساسی و اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است. "

این کمیته همچنین بر حفظ مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات و همکاری با دستگاه‌های امنیتی عراق تاکید کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان