تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

عکس دیدار قالیباف با اردوغان مناقشه برانگیز شد

عکسی دیدار قالیباف با اردوغان، صدای کاربران فضای مجازی را درآورد.

رویداد۲۴ سفر قالیباف رییس مجلس به ترکیه چندان هم بی حاشیه نبوده است. یکی از حواشی این سفر که به شدت مورد توجه فعالان شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته، تصویری از ملاقات قالیباف با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه است.

عکس دیدار قالیباف با اردوغان مناقشه برانگیز شد

در این تصویر، حالت نشستن قالیباف و اخم او به همراه اجزای اتاق از سوی کاربران مورد توجه قرار گرفته و یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در این باره نوشته: به همه اجزای این عکس با دقت نگاه کنید؛ به انقباض بدن و سمت نگاه قالیباف، به اینکه قالیباف را وسط اتاق نشانده‌اند، به عکاس‌های توی آینه که پایینترین قسمت اتاق را مشخص میکنند، به تبختر اردوغان و دو پرچم ترکیه در طرفینش؛ و به آن پرچم که لبه سمت راست عکس، پشت قالیباف روی زمین افتاده (نگاه کنید)

هدیه گرانقیمت قالیباف به اردوغان

در حاشیه دیگر در دیدار قالیباف و اردوغان، ایران یک فرش دستباف نفیس به اردوغان هدیه داده و اردوغان کتابی از خودش به هیات ایرانی هدیه داده است. حسین جابری انصاری معاون پیشین وزارت خارجه در واکنش به این تبادل هدیه، ضمن نقل خاطره‌ای از تاج الملوک همسر رضاشاه که نوشته «به ملاقات هیتلر رفتیم و ۲ قالی نفیس ایرانی و پسته بردیم. عکس خود را امضاء کرد و گفت: متأسفانه پیشوای آلمان مثل شاه ایران ثروتمند نیست ونمی تواند هدیه گرانقیمت به ما بدهد!»، افزوده است: اینکه دهه‌ها بعد، هنوز درب بر همان پاشنه می‌چرخد و ما ثروتمندیم و دیگران مقتصد، نیازمند بازبینی نیست؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
0
0
امان از حب قدرت
بخشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
0
0
این چیدمان مشکلی ندارد. طبق پروتکل ها وقتی مقام میزبان سطحی بالاتر داشته باشد نباید پرچم کشور مهمان در محل باشد. در ضمن یکی از دو پرچم کنار اردوغان پرچم ویژه نهاد ریاست جمهوری ترکیه است پرچمی که ۱۶ ستاره در حاشیه بالا دارد و دیگری پرچم رسمی کشور است که این ستاره ها رو ندارد.
در ضمن جایگاه اردوغان توی اتاق مشخص است و قابل تغییر نیست و مهمان هم نیاید روبروی در باشد بلکه در طرف دیگر باید بنشیند.
البته اون پارچه دو رنگ که گوشه روی زمین افتاده معلوم نیست چیه ولی بی نظمی مسئول این کار رو نشون میده و ایرادی برای مسئولین مربوطه در ترکیه است نه ایران.
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان