تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰

هشدار مجدد پلیس و سازمان هواشناسی؛ سفر نروید

بعد از هشدار سازمان هواشناسی نسبت به ورود سامانه بارشی از اواخر روز پنجشنبه و لغزندگی جاده‌ها، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا هم نسبت به سفر در ۸استان هشدار داده است.

اخبار هواشناسی

رویداد۲۴ کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا اواخر امروز (پنجشنبه 25آذر) شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌دلیل پایداری هوا آلوده هستند به همشهری می‌گوید: از اواخر امروز سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که ابتدا در خوزستان و آذربایجان‌غربی موجب بروز بارش پراکنده خواهد شد.

فریبا گودرزی با بیان اینکه جمعه و شنبه این سامانه بارشی در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی موجب بارش باران و وزش باد شدید و موقتی و در ارتفاعات شمال، شمال‌غرب، زاگرس مرکزی و البرز برف خواهد شد، می‌افزاید: یکشنبه از شدت بارش در شمال‌غرب کم می‌شود، اما همچنان در غرب، جنوب‌غرب، بخش مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد تداوم بارش هستیم. او از تشدید فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه هفته آینده خبر می‌دهد و می‌گوید:‌ سه‌شنبه هم علاوه بر نیمه‌غربی و شمال‌غرب در شمال‌شرق هم شاهد فعالیت سامانه خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: هشدار پلیس؛ به این ۸ استان نروید


کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از صدور هشدار آبگرفتگی و لغزندگی جاده‌ها در استان‌های مختلف کشور خبر و توضیح می‌دهد: این هشدار روز جمعه برای کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، نیمه‌شمالی خوزستان، شمال‌غرب چهارمحال و بختیاری، روز شنبه خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، اصفهان، زنجان، کرمانشاه، ارتفاعات البرز، تهران و قزوین، یکشنبه چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، ارتفاعات غرب اصفهان، شمال فارس و شمال بوشهر، دوشنبه چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، لرستان و غرب اصفهان و همچنین روز سه‌شنبه آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، ارتفاعات تهران، البرز و قزوین صادر شده است. 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا هم برای آخر هفته جاری از پیش‌بینی برف و باران و کاهش دید و دما در ارتفاعات و محورهای ۸استان کشور خبر می‌دهد و می‌گوید: از جمعه ۲۶آذر تا پایان روز شنبه ۲۷آذر سامانه بارشی وارد کشور می‌شود که موجب بارش باران، برف و مه شدید، کاهش دید و کاهش دما شده و احتمال انسداد برخی جاده‌ها در آذربایجان‌غربی، ارتفاعات تهران و البرز، شمال چهارمحال و بختیاری، کردستان، لرستان، شمال‌شرق خوزستان و ایلام می‌شود. سرهنگ احمد شیرانی تأکید می‌کند که این هفته زمان مناسبی برای سفر به این استان‌ها نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان