تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰

بورل: اتحادیه اروپا مجموعه کاملی از تحریم‌ها علیه روسیه را آماده کرده

در پی تشدید اقدامات ضد روسی اروپا و آمریکا، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه در حال آماده‌سازی مجموعه کاملی از تحریم‌ها علیه مسکو است. بورل در پاسخ به این سؤال که آیا کشور‌های اتحادیه اروپا می‌توانند درباره موضوع تحریم روسیه به اجماع برسند، گفت: «بله، این بار، بله».

تحریم ها علیه روسیهرویداد۲۴ «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هنگام ورود به نشست سران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که این اتحادیه به دنبال تحریم‌ روسیه است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، بورل به خبرنگاران درباره تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه گفت: «اتحادیه اروپا در حال آماده سازی مجموعه کاملی از تحریم‌ها علیه روسیه است که قرار است امروز (پنجشنبه) در نشست سران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گیرد.

وی ادامه داد: «نمی‌توانم درباره آن (تحریم‌هایی که قرار است علیه روسیه وضع شود) حرفی بزنم. قبل از رسیدن به توافق درباره آن بحث خواهیم کرد اما در حال آماده‌سازی مجموعه‌ کاملی از تحریم‌ها هستیم».

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سؤال که آیا کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانند درباره موضوع تحریم روسیه به اجماع برسند، گفت: «بله، این بار، بله».

اخیراً غرب و کی‌یف فضاسازی‌هایی را درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین و تدارک مسکو برای حمله به اوکراین به وجود آورده‌اند و این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، این گونه اقدامات و فضاسازی‌های غرب علیه روسیه را تشدید توخالی و بی‌اساس تنش‌ها توصیف کرده است و تأکید کرده که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ‌کس نیست.

در شرایطی که «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که طی هفته‌های اخیر تنش‌های زیادی با روسیه ایجاد کرده، امروز (پنجشنبه) مدعی شد که برای گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه آمادگی دارد.

زلنسکی طی نشست خبری در بروکسل با بیان اینکه کی‌یف می‌تواند در هر قالبی از مذاکرات با مسکو شرکت کند، مدعی شد: «اوکراین برای هر نوع مذاکره با روسیه برای حل این روند آماده است».


بیشتر بخوانید: پوتین: مجبور شدم مسافرکشی کنم!


دولت اوکراین به بهانه مبارزه با استقلال‌طلبان در نواحی شرقی این کشور، طی سال‌های اخیر به استقرار نیروها و تجهیزات سنگین و نیمه‌سنگین نظامی در مجاورت مرزهای روسیه پرداخته است. در مقابل، ارتش روسیه نیز بخشی از نیروهای نظامی خود را به‌منظور آمادگی برای اقدامات تحریک‌آمیز کی‌یف و متحدانش در مرزهای غربی مستقر کرده است.

تصمیم کشورهای اروپایی برای وضع تحریم‌ها علیه روسیه در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای اروپایی عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله انگلیس، پیشنهاد عضویت اوکراین در ناتو را داده‌اند تا نظامیان این ائتلاف بدون هیچ مانعی بتوانند در خاک این کشور علیه روسیه عملیات کنند و این در حالی است که پوتین در گفت‌وگوی اخیر خود با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس درباره فعالیت‌های نظامی کشورهای عضو ناتو در اوکراین هشدار داده و آن را و خطری که برای امنیت ملی مسکو اعلام کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان