تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۶ آذر ۱۴۰۰

هشدار نارنجی هواشناسی برای بارش‌های فردا در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی از فردا، هشداری در سطح نارنجی صادر کرد.

بارش بارانرویداد۲۴ اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی از بامداد شنبه (۲۷ آذرماه) تا یکشنبه (۲۸ آذرماه) خبر داد.

مخاطراتی همچون بارش متوسط و گاهی شدید باران و برف، گاهی همراه با مه و در مناطق مرتفع تر با احتمال کولاک برف در بخش‌های شمالی استان تهران (بویژه ارتفاعات) قابل انتظار است.

اثرات این مخاطره شامل لغزندگی معابر و جاده‌ها، آبگرفتگی بعضی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، مه و کولاک برف در ارتفاعات، محدودیت تردد در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی و احتمال انسداد موقت بعضی راه‌ها می‌شود.

توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران احتیاط در تردد درون شهری و پرهیز از مسافرت‌های بین شهری به ویژه در مسیرهای کوهستانی، همراه داشتن زنجیر چرخ و امکانات ایمنی در گذر از بخش‌های کوهستانی، عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از خسارات احتمالی است.

بنابراین گزارش، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان