تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰

روایت محمد هاشمی از تهدید برخی اصلاح طلبان علیه آیت الله هاشمی

محمد هاشمی رفسنجانی گفت: اهمان کسانی که وزیر و معاون بودند، الان هم همان‌ها در دولت حضور دارند و مفهومش همین است که این جریان اصولگرای تندرو در دولت هستند.

محمد هاشمی رفسنجانی

رویداد۲۴ محمد هاشمی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما و برادر اکبر هاشمی رفسنجانی درباره ی نقش احمدی‌نژادی ها در دولت جدید و جبهه پایداری گفت: «الان اگر ترکیب دولت سیزدهم را ببینید همان احمدی‌نژادی‌ها در پست های حساس هستند، ‌همان کسانی که وزیر و معاون بودند، الان هم همان‌ها در دولت حضور دارند و مفهومش همین است که این جریان اصولگرای تندرو در دولت هستند. دکتر لاریجانی هم اصولگراست و از اول هم بوده است حتی در مواردی مقداری تندروی هم کرده است اما در شرایط فعلی او را هم نمی پذیرند و رد صلاحیت می شود اما احمدی نژاد هر چیزی می‌خواهد می‌گوید و کسی حرفی با او ندارد و نیرو هایش در پست های کلیدی هستند».

او در ادامه درباره ریشه شکل‌گیری تندروی در دو دهه اخیر به سایت «خبر سراسری» گفت: «اگر بخواهیم ریشه‌ای نگاه کنیم بعد از پیروزی اصلاح‌طلبان در دوم خرداد و شکل‌گیری حزب مشارکت و مجلس ششم جهت‌گیری‌ها تند شد و کسانیکه در پست های کلیدی هم بودند با نشریه های آمریکایی مصاحبه می‌کردند و حرف های ساختارشکنانه می زدند.

در دو سال اول پیروزی آقای خاتمی اصولگرایان شکستی را که خورده بودند باور نمی کردند و به قول موحدی کرمانی میگفتیم هنوز نفهمیدیم چه شده و نمیدانیم چه باید بکنیم اما نیرو هایشان را سازماندهی کردند و ساختاری درست شد که جلو رفتار های اصلاح طلبان و مشارکتی ها را بگیرند و از آنجا مسائل شروع شد و همینطور ادامه پیدا کرد. مجلس ششم هم دیدید که حتی نسبت به آقای هاشمی چه رفتار ساختارشکنانه از سر غرور انجام دادند و فکر می‌کردند همه کار می‌توانند انجام دهند. حتی آقای تاجزاده و میردامادی در انتخابات صحبت کردند و برخی از اصلاح‌طلبان گفتند اگر آقای هاشمی در انتخابات مجلس رای هم بیاورد ما اعتبارنامه او را رد میکنیم تا نماینده تهران نشود».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان