تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۰۱ دی ۱۴۰۰

برف سنگین در روستا‌های دور افتاده مراکش

برای مردم روستای دورافتاده مراکش Timahdite، که در بلندترین رشته کوه شمال آفریقا قرار دارد بارش برف سنگین هفته‌ها یا ماه‌ها انزوا را به همراه دارد.

 

برف سنگین در روستا‌های دور افتاده مراکش

رویداد۲۴ قبایل عشایری Amazigh که در رشته کوه‌های شمال آفریقا زندگی می‌کنند به گوسفندانی متکی هستند که در جنگل‌های سرسبز اطراف روستا که در ارتفاع ۱۸۰۰ متری در کوه‌های اطلس میانه قرار دارند، چرا می‌کنند. 

کوه‌هایی که به خاطر خاک قرمز رنگشان شناخته می‌شوند، جای خود را به سفیدی بی پایان می‌دهند. این انزوا تا بازگشایی جاده منتهی به روستا توسط تراکتور‌های مقامات محلی ادامه دارد. اما اغلب با تأخیر مواجه می‌شوند.

تنها پس از یک هفته زیر بارش اولین برف فصل، استخر‌ها و زمین‌های فوتبالی که جوانان برای گذران وقت از آن استفاده می‌کنند، کاملاً پوشیده از برف می‌شود. گوسفند‌ها روز‌ها در یک انبار کوچک کنار هم جمع می‌شوند.

در مراکش، کشوری ساحلی در حاشیه صحرا با منابع آب شیرین کم از باران و برف شدید استقبال می‌شود. کشاورزان مشتاقانه منتظر فصل بارندگی هستند، زیرا کشاورزی به ذخیره آب باران در سد‌ها بستگی دارد و قیمت سبزیجات و میوه‌ها می‌تواند تحت تأثیر میزان باران باشد.

منبع: aljazeera

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان