تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۶ دی ۱۴۰۰

آمار عجیب دانش آموزان بازمانده از تحصیل/ ۶۰ هزار کلاس اولی به خاطر کرونا در مدرسه ثبت‌نام نکرده‌اند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت نام شش سال تمام‌ها در مدرسه گفت: بنابر آمار مقایسه‌ای که انجام دادیم تعداد شش سال تمام‌هایی که ثبت نام نشده‌اند ۶۰ هزار نفر است. یعنی ۲۰ هزار مورد از سال گذشته کمتر شده است.

آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل

رویداد۲۴ رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص سرنوست ۸۰ هزار دانش‌آموزی که سال گذشته در مدرسه جذب نشده بودند، توضیح داد: آمار ثبت نام ناخالص است. تعداد موالید کلاس اول یعنی شش سال تمام یک میلیون و ۵۴۷ هزار نفر بوده است، یعنی همه کسانی که در کلاس اول می‌توانستند ثبت نام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار کلاس اولی داریم، پس بر اساس موالید ثبت نام ما ۱۱۳ درصد است. نرخ خالص ثبت نام یعنی چه تعداد از ثبت نام شده‌های ما شش سال تمام هستند و اینکه چه تعداد از شش سال تمام‌های ما ثبت نام نکرده‌اند که این آمار جزو بازماندگان کلاس اول می‌شوند.

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: در سال گذشته به شکل تصاعدی در آمار مقایسه‌ای‌مان تعداد خیلی زیادی از کودکانی را داشتیم که در پایه اول نه به دلیل اینکه بازمانده واقعی باشند، بلکه به علت کرونا ثبت نام نکرده بودند. سال گذشته این تعداد در پایه اول حدود ۸۲ هزار نفر بود، اما این آمار نسبت به سال قبل‌تر که ۳۹ هزار نفر بود، تقریبا دوبرابر شده بود.

وی افزود: امسال به دلیل مشکلات سامانه آمار نهایی را نگرفته بودیم، اما بنابر اولین آمار مقایسه‌ای که انجام دادیم تعداد شش سال تمام‌هایی که ثبت نام نشده‌اند ۶۰ هزار نفر است. یعنی خوشبختانه ۲۰ هزار مورد از سال گذشته کمتر شده است. به همان نسبت تعداد زیادی از بچه‌های هفت سال تمام ثبت نام کرده‌اند که نشان می‌دهد تعداد زیادی از بچه‌های شش سال تمام سال گذشته که امسال هفت سال تمام هستند آمده‌اند و ثبت نام کرده‌اند.


بیشتربخوانید: آموزش آنلاین چه بلایی بر سر سواد دانش آموزان آورد؟


معاون وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان ثبت نام شده در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و مقایسه آن با پیش‌بینی آمار به تفکیک پایه‌های دوره‌های تحصیلی بیان کرد: بر اساس آمار اعلامی، در پایه اول ابتدایی یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۷۶۶ نفر، در پایه دوم ابتدایی یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۳۵۸ نفر، در پایه سوم ابتدایی یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۱۲۷ نفر، در پایه چهارم ابتدایی یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۱۲۶ نفر، در پایه پنجم ابتدایی یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۵۹۶ نفر و در پایه ششم ابتدایی یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۲۸۱ نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی درباره آمار ثبت نامی دوره متوسطه اول اشاره کرد: همچنین در دوره متوسطه اول در پایه هفتم یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۳۱ نفر، در پایه هشتم یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۱۵ نفر و در پایه نهم یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۴۱ نفر ثبت نام شده‌اند.

حکیم زاده در خصوص ثبت نام دوره متوسطه دوم گفت: در دوره متوسطه دوم نیز در پایه دهم یک میلیون و ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر، در پایه یازدهم ۹۶۰ هزار و ۹۵۷ نفر و در پایه دوازدهم ۹۳۲ هزار و ۱۷۹ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. جمع کل دانش آموزان ثبت نام شده در تمام مقاطع تحصیلی ۱۵ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۷۷نفر است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ترک تحصیل
نظرات شما
پیشخوان