تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۶ دی ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۹ نظر

انتقاد خانواده‌ها از آموزش حضوری/ مدارس تعطیل می‌شود؟

سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش‌وپرورش می‌گوید: اگر سویه اومیکرون شیوع پیدا نکند دانش‌آموزان با خیال راحت می‌توانند آموزش‌های حضوری را در مدارس دریافت کنند. هر زمان که ستاد مقابله با کرونا تشخیص به تعطیلی مدارس داد، قطعا این مصوبه را ابلاغ می‌کنیم.

مدارس تعطیل می‌شود؟

رویداد۲۴ با شناسایی اومیکرون در کشور بار دیگر نگرانی برخی از خانواده‌ها برای ابتلای دانش‌آموزان به کرونا بالا گرفته است. اما آیا مدارس تعطیل می‌شود؟

آنطور که مقامات بهداشتی گفته‌اند تاکنون حدود ۱۵ نفر در ایران به اومیکرون مبتلا شدند. از سوی دیگر مدیر ارشد پزشکی مدرنا هشدار داده است: اگر نوع «اومیکرون» و «دلتا» به‌طور همزمان فردی را آلوده کنند، ابرسویه جدیدی به‌نام «دلمیکرون» ایجاد می‌شود.

این در حالی است که اخیرا نیز کمال حیدری، معاون وزارت بهداشت گفت: «تاکنون ۹ میلیون نفر هنوز هیچ واکسنی نزدند.» شرایطی که موجب نگرانی برخی از خانواده‌ها شده و خواهان تعطیلی مدارس شدند.

تعطیلی مدارس به تصمیم ستاد مقابله با کرونا

اعظم گودرزی، سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در این مورد می‌گوید: «اگر سویه اومیکرون شیوع پیدا نکند دانش‌آموزان با خیال راحت می‌توانند آموزش‌های حضوری را در مدارس دریافت کنند. هر زمان که ستاد مقابله با کرونا تشخیص به تعطیلی مدارس داد، قطعا این مصوبه را ابلاغ می‌کنیم.»

گودرزی ادامه می‌دهد: « کلاس‌ها برای هر مقطع حداکثر باید ۱۵ نفره باشد. تعداد روزهای حضور دانش‌‌آموزان نیز به شورای بهداشتی مدارس و مدیران مدرسه داده شده است.»

او در واکنش به نگرانی برخی از خانواده‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس می‌گوید: «برای رعایت پروتکل‌ها، دستورالعملی به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور ابلاغ کردیم. در حال حاضر نیز بازدیدهای میدانی در کل مدارس در همه استان‌ها صورت می‌گیرد.»

سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش‌وپرورش ادامه می‌دهد: «کارشناسان دفتر سلامت به شکل غیرمنتظره از مدارس بازدید کرده تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بررسی کنند.»


بیشتر بخوانید: ۲ مشکل بزرگ در برابر کنترل و آمارگیری اومیکرون/ ضرورت تعویق امتحانات حضوری و دورکاری کارمندان


خانواده‌ها به آموزش‌وپرورش کمک کنند

برخی از دانش‌آموزان و معلمان نیز درباره تهویه هوا در کلاس‌ها ابراز نگرانی کردند. گودرزی در این مورد می‌گوید: «اگر در و پنجره کلاس باز باشد که عبور و مرور هوا جریان داشته باشد، تهویه کلاس صورت می‌گیرد. چینش میزها نیز باید با فاصله یک و نیم متر باشد.»

او ادامه می‌دهد: «والدین نیز باید به دانش‌آموزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را آموزش دهند و به آنها بگویند تا جایی که ممکن است در مدرسه خوراکی نخورند. غذای خانه را در بسته‌بندی به مدرسه بیاورند.»

گودرزی ادامه می‌دهد: «بیش از هرچیز به کمک والدین نیاز داریم. اگر آنها به فرزندان خود یاد دهند که چطور پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، قطعا به کرونا مبتلا نمی‌شوند.»

سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش‌وپرورش می‌گوید: «در همه کشورها که بازگشایی موفقت‌آمیز مدارس را داشتند، والدین پشتوانه و بازوان توانمند کمک به آموزش‌وپرورش بودند.»

پیش از این نیز سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفته بود: «امتحانات مجازی قابل اعتماد نیست و تنها با برگزاری امتحانات به شیوه حضورری است که می‌توان میزان یادگیری دانش‌آموزان را سنجید البته سطح دشواری سؤالات ممکن است توسط معلم تعدیل شود اما اینکه امتحانات غیرحضوری باشد، قطعاً این‌گونه نیست.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
2
11
اخه بیشعور بچه 8 ساله چجوری رعایت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
5
تعطیل شده بهتره
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
5
مرض دارین باز کردین .تعطیل کنین
پدرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
5
چرت نگو بازرس میفرستن اونم یه ساعت قبل نام میاد میگه با فاصله بشینین تا بازرس لره بعدا مایکون در بیارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
5
وقتی خود اموزش وپرورش پروتکل های بهداشتی را از قبیل سیستم تهویه هوا و دستگاه ضد عفونی کننده را فراهم نمیکند چطور از خانواده ها انتطار دارد که به بچه ها اموزش دهیم وقتی درمدارس هیچ نطارتی بر فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل ها ندارند خانواده هر چه هم به فرزندان خود رعایت کردن پروتکل ها را اموزش دهد بی فایده است خواهشا منطقی فکر کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
5
والا آلان شد ۳۴نفر تعدادامیکرون حتی بیشتر. هم هست تعطیل کنید جون بچه هامون واجب‌تر چرا این جمعیت برای حضوری امتحان دادن بیان والا
ی بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
5
بیشعوررر بچه خودت با بهترین شرایط داره درس میخونه توی خونه بعد میگی ایمتیحانات بیاد حیضیوری شیود
احمقققق دوسال داریم مجازی درس میخونیم هیچ ... یاد نگرفتیم با این تدریس اشغال معلما بعد زرتی بریم سر جلسه حضوری امتحان بدیم تازه این هیچیی امیکرون که اومده به نظرت توی مدرسه میشه راعایت کرد توی جلسات امتحان معلم لابد باید دو متر اکن ور تر وایسه بعد ازش سوال بپرسی
ای خوداا ببین مملکت ما دست چه بیسوادایی افتاده
حالا نوبت بچه هاست که به خاک سیاه بشونیدشون متاسفم براتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
5
حتما بایدفاجعه بباربیاد تاتعطیل کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
1
خاک بر سر ما که از مسولین درخواست میکنیم به خاطر کرونا جون بچه هامون درخطرن هست آخه اینا این همه ملت مردن چه کار کردن والا اینا وجدان ندارن وگرنه تا شدید نشده باید فکر کرد والا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان