تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۰۷ دی ۱۴۰۰
روزنامه «کامرسانت» از قول منابع روس:

به دنبال راهی برای جلوگیری از جنگ ایران و اسرائیل در سوریه هستیم

یوری لیامین، کارشناس نظامی روسیه، به این روزنامه گفت: «تهدید‌های ایران بی‌اساس نیست.» به گفته وی، ایران در این رزمایش در مجموع ۱۶ موشک شلیک کرد.

 جنگ ایران و اسرائیل در سوریه

رویداد۲۴ روزنامه کامرسانت چاپ مسکو نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران اشاره کرده است که رزمایشی که ایران هفته گذشته انجام داد و شامل حمله شبیه سازی شده به رآکتور هسته‌ای بود، هشداری برای اسرائیل است.


 کامرسانت می‌نویسد، این رزمایش در پاسخ به گزارش‌ها درباره برنامه‌های اسرائیل برای مانور حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران در طول رزمایشی که برای بهار ۲۰۲۲ تعیین شده بود، انجام شد.


بیشتر بخوانید: احتمال جنگ ایران و اسرائیل چقدر است؟/ نکاتی که بهتر است درباره شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای دیمونا بدانید


یوری لیامین، کارشناس نظامی روسیه، به این روزنامه گفت: «تهدید‌های ایران بی‌اساس نیست.»

به گفته وی، ایران در این رزمایش در مجموع ۱۶ موشک شلیک کرد. این تحلیلگر با تاکید بر اینکه از میان این موشک‌ها، چهار نوع آن می‌توانند به خاک اسرائیل برسند.

وی افزود: استفاده از موشک‌هایی که نمی‌توانند از ایران به خاک اسرائیل برسند احتمالاً نشانه‌ای از این است که در صورت وقوع جنگ، از مکان‌هایی غیر از ایران هم به اسرائیل حمله خواهد شد.

لیامین خاطرنشان کرد که پدافند موشکی اسرائیل به طور بالقوه می‌تواند برخی از این موشک‌ها را رهگیری کند، اما نه همه آن‌ها را، به ویژه زمانی که صحبت از پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین آن‌ها باشد.

سوریه جایی است که ایران و اسرائیل در آن با بن بست مواجه شده اند. به ندرت پیش می‌آید که اسرائیلی‌ها حملاتی را که به این کشور انجام می‌شود، بپذیرند. با این حال، وب‌سایت «والا» روز یکشنبه به نقل از منابع امنیتی اسرائیل گزارش داد که نیرو‌های ارتش اسرائیل ده‌ها تأسیسات حزب‌الله را در سوریه در طول سه سال گذشته هدف قرار داده‌اند که به‌طور جدی تلاش‌های این گروه برای یافتن جای پایی در بلندی‌های جولان و در مرز با اردن و اسرائیل با مشکل مواجه کرده است. با این حال، به گفته این وب سایت، این تهدید وجود دارد که حزب الله از سوریه با حمایت ایران به اسرائیل حمله کند.

این وضعیت روسیه را ناراضی کرده است که نگران تبدیل سوریه به میدان جنگ بین ایران و اسرائیل است. به همین دلیل است که مسکو گفتگوی فعال با هر دو طرف درگیری را ادامه می‌دهد.

یک منبع آگاه روسی که هم با اسرائیلی‌ها و هم با ایرانی‌ها در تماس است به این روزنامه گفت: «هیچ کس جنگ نمی‌خواهد، زیرا پایان خوبی نخواهد داشت، بنابراین ما به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از یک سناریوی منفی هستیم.»

منبع: انتخاب
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان