تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۸ دی ۱۴۰۰

پشت پرده انتخاب مديران سرخابی/ تماس دفتر بذرپاش با دادكان برای مديرعاملی پرسپوليس!

مهرداد بذرپاش در حالي اين روزها به فرد تعيين‌كننده در مديريت ورزش تبديل شده كه نامش در زمان اعلام حميد سجادي به عنوان وزير ورزش و جوانان هم زياد شنيده شد.

مدیرعامل پرسپولیس

رویداد۲۴  ۲ مهر ۱۴۰۰ مصطفي آجرلو به عنوان مديرعامل باشگاه استقلال معرفي شد. از آن زمان هواداران پرسپوليس از وزير ورزش خواسته‌اند كه تكليف باشگاه پرسپوليس هم مشخص شود. اتفاقي كه تاكنون رخ نداده و سرخ‌ها همچنان با سرپرستي مجيد صدري به كار خود ادامه مي‌دهند.

حميد سجادي وزير ورزش بارها تاكيد كرده است در حال بررسي گزينه‌هاي مديرعاملي سرخ‌هاست و مشاوران وزير هم مدعي شدند اين كار به زودي انجام مي‌گيرد. خيلي از هواداران فكر مي‌كنند حميد سجادي وزير استقلالي است و با پرسپوليسي‌ها مشكل دارد كه در انتخاب مديرعامل سرخ‌ها دست دست مي‌كند. آنها نمي‌دانند وزير ورزش در انتخاب مديرعامل پرسپوليس و استقلال نقش چنداني ندارد و اين كار در جاي ديگري بسيار دور از ساختمان وزارتخانه انجام مي‌شود؛ در ديوان محاسبات و دفتر مهرداد بذرپاش.

خبرنگار روزنامه اعتماد به شواهدي دست پيدا كرده كه نشان مي‌دهد اين رييس ديوان محاسبات و نماينده سابق مجلس است كه مديران عامل سرخابي‌ها و اعضاي هيات‌مديره دو باشگاه را مشخص كرده و به حميد سجادي پيشنهاد مي‌دهد. در زمان وزارت مسعود سلطاني‌فر شايع شد كه بذرپاش روي انتخاب اعضاي هيات‌مديره باشگاه استقلال نفوذ دارد و اوست كه ملكيان، داريوش دلفاني و پرويز مظلومي را به سلطاني‌فر معرفي كرده است. هر سه اين افراد هم از وزير وقت ورزش حكم گرفتند. در ابتداي دولت سيزدهم هم خبر رسيد كه بذرپاش در حال تلاش براي وارد كردن مصطفي آجرلو به باشگاه استقلال است.

اتفاقي كه درنهايت هم رخ داد و مديرعامل سابق باشگاه‌هاي تراكتور و پاس به اردوگاه آبي‌ها ملحق شد. پيش از اين مهدي عبديان يكي از اعضاي هيات‌مديره استقلال در يك استوري كنايه‌آميز به تيم مهرداد بذرپاش بابت تاثيرگذاري در مجموعه مديريت استقلال تبريك گفته بود. مهرداد بذرپاش در ادامه پروسه انتخاب مديرعامل باشگاه پرسپوليس را كليد زد. در ابتدا نام رضا درويش مديرعامل اسبق باشگاه سايپا براي مديرعاملي پرسپوليس مطرح شد. درويش زماني كه بذرپاش مديرعامل كارخانه سايپا بود با او همكاري داشت و به همين دليل يكي از گزينه‌هاي مديرعاملي سرخ‌ها شد. با اين حال بدهي سنگين كالدرون كه تمام انرژي باشگاه را گرفته بود باعث شد همه دست نگه دارند تا صدري سرپرست فعلي اين مشكل را حل كند. هيچ مديري دوست نداشت زماني كه وارد باشگاه مي‌شود با يك بدهي ۷۵۰ هزار دلاري و فرصت چند روزه روبه‌رو شود.


بیشتر بخوانید: از مدیرعامل جدید پرسپولیس چه می‌خواهید؟


فشار هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس و هواداران شرايط را پيچيده كرد. كمي بيشتر از يك ماه قبل و با پايان دوران سرپرستي، هيات‌مديره سرخ‌ها صدري را به عنوان مديرعامل به سجادي معرفي كردند. صدري كه بازمانده دولت قبل است در اين چند وقت دست به يك اقدام مهم هم زد و آن جلب رضايت كادرفني محبوب سرخ‌ها بود. طبق شنيده‌هاي خبرنگار روزنامه اعتماد صدري پيشنهاد تمديد وسوسه‌برانگيزي را به يحيي گل‌محمدي، كريم باقري و افشين پيرواني ارايه كرد و در عوض از آنها خواست از او حمايت كنند. چند روز پيش كادر فني و بازيكنان پرسپوليس در اقدامي مشترك با انتشار يك استوري اينستاگرامي حمايت قطعانه خود از صدري را اعلام كردند و از وزير ورزش خواستند با مديرعاملي صدري موافقت كند.

اين در حالي بود كه دو ماه قبل يحيي گل‌محمدي از وضعيت آشفته پرسپوليس شكايت و تلويحا از مديريت باشگاه انتقاد كرده بود.  در اين ميان يك تجمع اعتراضي از سوي هواداران پرسپوليس مقابل وزارت ورزش انجام گرفت. در آن تجمع بخش عمده‌اي از هواداران با فرياد زدن نام دادكان از وزير ورزش خواستند رييس سابق فدراسيون فوتبال را به عنوان مديرعامل جديد باشگاه معرفي كند. در اين رابطه يك فرد مطلع به خبرنگار روزنامه اعتماد گفت مهرداد بذرپاش بعد از اين اتفاق به جمع‌بندي رسيده كه دادكان گزينه مناسبي براي مديرعاملي پرسپوليس است.

او به يكي از معاونينش مي‌گويد با دادكان تماس بگيرد و قرار يك ملاقات را بگذارد تا دو طرف به جمع‌بندي برسند و مديرعامل جديد پرسپوليس معرفي شود اما دادكان نمي‌پذيرد و اعلام مي‌كند مشكلي با مديرعاملي پرسپوليس ندارد ولي اين كار بايد از طريق وزارت ورزش انجام شود نه ديوان محاسبات. دادكان از اينكه شأن وزارت ورزش در انتخاب مديران عامل سرخابي‌ها پايين آمده بود گله داشت. 

مهرداد بذرپاش در حالي اين روزها به فرد تعيين‌كننده در مديريت ورزش تبديل شده كه نامش در زمان اعلام حميد سجادي به عنوان وزير ورزش و جوانان هم زياد شنيده شد. در آن مقطع گفته شد بذرپاش، حميد سجادي را به عنوان وزير به ابراهيم رييسي معرفي كرده است. پيش از اين قرار بود كيومرث هاشمي وزير ورزش و جوانان بشود. سجادي همانند درويش در دوران مديرعاملي بذرپاش در كارخانه سايپا با او همكاري داشته و اين دو از دوستان قديمي يكديگر به حساب مي‌آيند. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان