تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۱۲ دی ۱۴۰۰

تاکید رییس جمهور بر لزوم پیگیری وزارت جهاد کشاورزی درباره استاندارد کالا‌های کشاورزی صادراتی

رئیس جمهور رعایت مصرف گاز، برق و آب در کشور را مهم برشمرد و تصریح کرد: ان‌شاء‌الله امسال با رعایت الگوی مصرف شاهد قطعی گاز و برق در کشور نباشیم البته تحقق این امر در گرو همکاری مردم است.

محصولات کشاورزیرویداد۲۴ آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر روز یکشنبه در جلسه هیأت دولت با گرامیداشت یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: شهید سلیمانی مَرد واقعی عرصه میدان بود و در عمل پایبندی خود را به ولایت و رهبری نشان داد.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم توجه و دلجویی از خانواده‌ شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی، با صدور دستوری تأمین حقوق قانونی این خانواده‌ها به ویژه تسریع در پرداخت غرامت به آن‌ها را لازم و ضروری دانست.

رئیسی همچنین تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونت حقوقی با تشکیل کارگروهی برای پیگیری رفع مشکلات خانواده‌های این حادثه اقدام کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تبیین استانداردهای کالاهای کشاورزی صادر شده به کشورهای مختلف، فعالانه در رسانه‌ها روشنگری کند و با دعوت از کارشناسان در این مورد به صورت علمی و دقیق با مردم سخن بگوید.

رئیسی با اشاره به نگرانی رهبری معظم انقلاب، علما، مراجع تقلید و مردم از وضعیت آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: کاستن از آسیب‌ها و نیز رفع نگرانی نسبت به جرایم در فضای مجازی وظیفه همه دستگاه‌های مرتبط است.

رئیس جمهور همچنین در این مورد بر تکمیل و اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم و تا سال آینده تأکید کرد.

رئیسی همچنین با تاکید بر تامین انرژی پایدار برای فصل زمستان، گفت: ان‌شاء‌الله امسال با رعایت الگوی مصرف شاهد قطعی گاز و برق در کشور نباشیم؛ البته تحقق این امر در گرو همکاری مردم و بخش‌های تولیدی خواهد بود.


بیشتر بخوانید: علت بازگشت فلفل ایران از روسیه مشخص شد


رئیس جمهور بر ضرورت تبیین الگوی صحیح مصرف آب، برق و گاز در کشور تأکید کرد و از صدا و سیما خواست با تولید برنامه‌های کاربردی عواقب و مضرات اسراف در بخش انرژی و ارایه الگوی مصرف در کشور را برای مردم تبیین کند.

در این جلسه همه وزارتخانه‌ها به‌ویژه وزارت امور خارجه موظف شدند برای فعال شدن کمیسیون‌های مشترک بین ایران و سایر کشورها تلاش کنند تا روابط تجاری و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان توسعه یابد.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سایر کشورهاست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان