تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۵ دی ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

آب تهران آلوده شده است؟/ آخرین وضعیت آب پشت سدها و وجود نیترات در آب

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: اکنون نیز آلودگی که وارد رودخانه‌ها می‌شود به حدی نیست که سلامت آب را تحت‌تاثیر قرار دهد.

آب تهران آلوده شده است؟

رویداد۲۴ حمدرضا بختیاری، در خصوص ورود آلایندگی و فاضلاب به مخزن یکی از سدهای تهران اظهار داشت: آب تهران یکی از سالم‌ترین و باکیفیت‌ترین آب‌های دنیا است، ما دو سال است که درگیر کروناییم، حتی در پساب فاضلاب شهرهای بزرگ دنیا مثل پاریس هم ویروس کرونا دیده شد، اما در ایران حتی در پساب خروجی فاضلاب ویروس مشاهده نشد، معنای آن این است که آب در بالاترین سطح استاندارد به مردم ارائه می‌شود. 

آب تهران هیچگونه آلودگی میکروبی و ویروسی ندارد

وی با بیان اینکه ما ۸ دهم میلی‌گرم بر لیتر کلر به آب اضافه می‌کنیم که بالاترین حد کلرزنی تا جایی است که طعم آب عوض نشود، تاکید کرد: آب تهران کاملا سلامت است و هیچگونه آلودگی میکروبی و ویروسی ندارد و  هر کس ادعایی دارد آب خروجی هر تصفیه‌خانه‌ای را می‌تواند به آزمایشگاه مورد نظر خود ببرد.

هر ثانیه ۴۵ هزار لیتر آب وارد شبکه می‌شود

وی یادآور شد: در تهران هر ثانیه ۴۵ هزار لیتر ، معادل ۵۰ درصد دبی رود کارون آب وارد شبکه می‌شود اگر دو واحد آلاینده هم وارد این میزان آب شود اثر چندانی نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: ۲ راهکار داخلی و بین المللی برای حل بحران آب


اجازه نمی‌دهیم آب ناسالم وارد شبکه شود

بختیاری بیان داشت: ما آب رودخانه پشت سد و بعد از سد، ورودی و خروجی تصفیه‌خانه را رصد می‌کنیم، مهم آبی است که از تصفیه‌خانه خارج می‌شود،  آبی که از تصفیه‌خانه هفتم خارج می‌شود کاملا سالم است و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم آب ناسالم وارد شبکه شود. 

درصد نیترات بالا و پایین می‌شود اما آب آلوده نیست

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در برخی مناطق آب سد کم شود و آب چاه وارد مدار شود و درصد نیترات بالا و پایین شود اما به هیچ‌وجه آب آلوده وارد شبکه نمی‌شود ممکن است، حتی ممکن است درصدی آلودگی وارد شود اما با حجم آبی که در شبکه وجود دارد قابل قیاس نیست. اما در هر حال امیدواریم به جایی برسیم که به ضرس قاطع بگوییم کوچکترین آلودگی وارد آب‌ها نمی‌شود، البته اکنون نیز آلودگی که وارد رودخانه‌ها می‌شود به حدی نیست که سلامت آب را تحت‌تاثیر قرار دهد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی آب
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
0
آیا رویدادی ها آب از فرانسه خرید می کنند؟
نا روستای محل تولدشان را برای تنویر افکار عمومی اعلام فرمایند!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان