تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۶ دی ۱۴۰۰

الکاظمی برای دیدار با مقتدی صدر به نجف رفت

نخست‌وزیر عراق امروز پنجشنبه به نجف اشرف رفت؛ سفری که برخی منابع عراقی با هدف دیدار با لوی الیاسری استاندار مستعفی نجف دانسته اند و برخی می‌گویند برای دیداری احتمالی با سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر به این شهر رفته است.

الکاظمی برای دیدار با مقتدی صدر به نجف رفت

رویداد۲۴ به گزارش بغداد الیوم، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق امروز به نجف اشرف رفت تا با تعدادی از مسئولان استان دیدار کند.

اولین خبر‌ها حاکی است که پس از ورود به نجف، با «لؤی الیاسری» استاندار نجف و «هاشم الکرعاوی» معاون استاندار دیدار و گفتگو کرده است.

در همین ارتباط، پایگاه عراقی «شفق نیوز» گزارش داد که این سفر دو روزه پس از موافقت الکاظمی با استعفای «لؤی الیاسری» استاندار نجف و تعیین «هاشم الکرعاوی» معاون اول استاندار به جای او، انجام گرفته است.


بیشتر بخوانید: سفیر ایران در بغداد: عراق میزبان دور جدید گفتگو‌های ایران و عربستان خواهد بود


برخی خبر‌ها حاکی است که لوی الیاسری تحت فشار‌های خارج از دولت، اواسط دی ماه مجبور به استعفا شده بود که گویا الکاظمی دو روز پیش استعفای او را پذیرفته است.

در عین حال خبرنگار السومریه نیوز گفته که این سفر الکاظمی با هدف دیدار با سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق صورت گرفته است و به احتمال قوی دو طرف امروز در الحنانه با یکدیگر دیدار کنند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان