تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

سعید جلیلی: بسیاری از غربی‌ها می‌گویند تعجب می‌کنیم که در انتخابات‌ ٩٢ ایران آن نتیجه حاصل شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک سال و نیم است که یمن بمباران می‌شود اما کسی نگران امنیت جهان و حقوق بشر نیست.
رویداد۲۴-روزنامه اعتماد نوشت؛عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک سال و نیم است که یمن بمباران می‌شود اما کسی نگران امنیت جهان و حقوق بشر نیست.

آنهايي كه ادعاي مبارزه با تررويسم داشتند دقيقا همان زماني كه جنگ به ضرر تروريست‌ها پيش مي‌رود ناگهان در لوزان مي‌گويند نگران مردم حلب هستيم!

وي در سمنان گفت: در مورد انتخابات هم بايد عرض كنم كه هر انتخابات مقطعي است در روند سياسي- اجتماعي كشور و متناسب با نوع انتخابات اعم از مجلس، رياست‌جمهوري و... فرصتي است كه مردم مي‌توانند نسبت به مسائل شناخت بهتر و عميق‌تري پيدا كنند. من صادقانه عرض مي‌كنم و به اين موضوع باور دارم كه در هيچ جاي دنيا مثل ايران در اين سطح از آزادي انتخابات برگزار نمي‌شود و در اينجا واقعا مردم‌اند كه انتخاب مي‌كنند تا حدي كه حتي بسياري از غربي‌ها مي‌گويند تعجب مي‌كنيم كه در برخي انتخابات‌ها مانند ٧٦، ٨٤ و ٩٢ آن نتايج حاصل شد و در واقع ارزش افزوده انتخابات بايد براي جامعه باشد. يعني نگاه‌هايي مطرح مي‌شود و مردم انتخاب مي‌كنند و پس از آن ارزيابي و تجربه مي‌كنند تا ببينند كدام نگاه درست بوده است. جليلي تاكيد كرد: اخيرا آماري منتشر شد كه رييس مجلس هم نسبت به آن موضع گرفتند. طبق اين آمار در شش ماه اول سال، ٨٠ هزار ميليارد تومان هزينه‌هاي جاري كشور بوده است و فقط شش هزار ميليارد تومان صرف هزينه‌هاي عمراني شده است و آيا با اين هزينه‌ها كار ايجاد مي‌شود؟ آن هم بعد از برجام و گشايش‌هايي كه ان شاالله حاصل خواهد شد؟مگر نگفتند همه تحريم‌ها از فلان روز برطرف مي‌شود و مشكلات حل مي‌شود؟ چرا بر اساس همين آمار كه خود آقايان مطرح كردند فقط و فقط شش هزار ميليارد صرف كار عمراني شده است؟ اينها مباحثي اساسي است كه بايد خارج از جدل‌هاي شخصي و نفساني به آن پرداخته شود تا ببينيم كجاي كار ايراد دارد؟

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان