تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۲۱ دی ۱۴۰۰

انتقاد وزیر ورزش از فدراسیون فوتبال درباره حذف پرسپولیس و استقلال

وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از فدراسیون فوتبال گفت: این فدراسیون رابط ما با AFC بوده، اما هنوز پاسخی درباره حذف پرسپولیس و استقلال به ما نداده است.

حذف پرسپولیس و استقلالرویداد۲۴ حمید سجادی پس از جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با محوریت محرومیت استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ گفت: اعضای کمیسیون، ترک فعل‌ها را خیلی بهتر از ما نام بردند و بر من تکلیف است که به‌صورت جدی از حقوق حقّه دو باشگاه دفاع کنم. پنج روز دیگر فرصت داریم و جلسات متعدد حقوقی برگزار کردیم. پاسخی برای کمیسیون تهیه کردیم که تقدیم شد. AFC حق اعتراض و شکایتی برای دو باشگاه اعلام کرده که از این مهلت استفاده می‌کنیم تا کم و کسر قضیه مشخص شود.

وی با بیان اینکه در این خصوص پاسخ صریحی می‌خواهد، تصریح کرد: به‌عنوان خادم ورزش و جوانان، مانند مدیران عامل استقلال و پرسپولیس برای من سؤال است. اگر فدراسیون فوتبال ایران نماینده AFC است، مجوزی به فدراسیون داده شده که کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای مسئول رسیدگی به پرونده‌ها بوده‌اند. کمیته بدوی حرکتی را آغاز کرد که به دنبال پاسخ کار و یافتن علت موضوع هستیم.

«دنبال کار هستیم که بدانیم علت اینکه اقدام اینگونه‌ای از داخل انجام شده، چه بوده است». وزیر ورزش و جوانان ضمن بیان این جمله گفت: کمیته استیناف مهلت سه ماهه‌ای به دو باشگاه داده و آنها در مجموع چهار ماه فرصت داشتند. در حال تکمیل مستندات بودیم که هفته گذشته عنوان شد پنج روز برای راستی‌آزمایی فرصت دارید. ما در شوک بودیم و هنوز پاسخ دقیقی در داخل به ما نداده‌اند. فدراسیون فوتبال، رابط ما با خارج از کشور (AFC) است که هنوز کسی پاسخ نداده است. باشگاه‌ها هم مدارکی را که در اختیار آنها بود، ارسال کردند.

سجادی با انتقاد از اهمال مدیران قبلی سرخابی‌ها در ارائه مدارک اظهار داشت: آن‌گونه که من به‌عنوان یک مدیر ورزشی اطلاع و اشراف دارم، تکالیفی از سال ۲۰۱۶ باقی مانده بود که آن را به ماه‌های بعد حواله دادیم و به مهلت‌های موقت دلخوش بودیم. این موضوع باعث کاهلی شده و محیط بین‌المللی را جدی نگرفتیم. مدارک را در ماه‌های گذشته تکمیل کردیم و دولت هم موضوع مالکیت مشترک را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه دورخیز برای ورود باشگاه‌ها به بورس آغاز شده است، گفت: سازمان خصوصی‌سازی دو نامه تضمین به AFC نوشت که فرآیند خصوصی‌سازی از نیمه دوم فوریه (اواخر بهمن) باید آغاز شود. تلاش می‌کنیم مشکلات را برطرف کنیم. ورود به بورس هم مقدماتی دارد و باشگاه‌ها باید شرایط لازم را داشته باشند. رئیس جمهور و معاون حقوقی او در این زمینه دستور داد و از وزیر اقتصاد و دارایی و نیز وزارت امور خارجه کمک گرفتیم.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: تمام تلاش خود را کردیم که استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حفظ شوند و از مهلت باقیمانده استفاده می‌کنیم. حرف حق خود را در دنیای بین‌الملل فوتبال ثابت خواهیم کرد. باید بگویم که در سه، چهار ماه اخیر، کم‌کاری خاصی نکرده‌ایم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان