تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۳ دی ۱۴۰۰

کنایه تند جوادی حصار به برخی مسئولان/ حکومت‌ها و دولت‌ها برای به این به وجود نمی‌آیند که مردم را دعوت به فقر کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حکومت‌ها و دولت‌ها برای این به وجود نمی‌آیند که مردم را دعوت به فقر کنند، برای این به وجود می‌آیند که با استفاده از امکاناتی که مردم در اختیارشان می گذارند شرایط رشد، توسعه و رفاه عمومی را فراهم کنند.

محمدصادق جوادی حصار

رویداد۲۴ محمدصادق جوادی حصار در تحلیل اینکه برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پشت تریبون‌هایی که در اختیار دارند جملاتی مانند این که «مردم با حقوق کم بسازید، تا تورم کاهش پیدا کند»، «چه اشکالی دارد حتی اگر در شرایط بدتر روزی یک وعده غذا بخوریم» و یا اینکه نماینده مجلس عنوان می‌کند که «هزینه هر جلسه این نهاد حدود ۶ میلیارد تومان است اما اما خروجی برای مردم ندارد.» و در پاسخ به این سوال که آیا فقری که امروز مسئولان، مردم را به آن دعوت می‌کنند شایسته کشوری مانند ایران است، گفت: باید برای شنیدن چنین سخنانی، آن‌هم از سوی مسئولان عمیقاً اظهار تاسف کرد چرا که این بزرگواران از دو منظر امام جمعه و یک مقام مسئول در جمهوری اسلامی در موضع سخنگویی در این باب برآمده‌اند. از منظر امام جمعه این اشخاص مروج اسلام و سیره علوی هستند. حضرت علی (ع) بارها در نهج البلاغه اشاره می‌کنند  که من به عنوان امام باید مطابق با ضعیف‌ترین‌ مردم  زندگی کنم چرا که آن‌ها اگر در موردی فقری دارند هنگامی که  به من که نگاه می‌کنند احساس تبعیض نکنند نگویند چرا کسی که زمامدار جامعه است با ما تفاوت دارد. 

وی ادامه داد: مورد بعدی این است که این افراد در مقام مسئول در جمهوری اسلامی قرار دارند و مسئول وضعیت مردم هستند، آنان مسئول نیستند که بگوید گرسنگی تحمل کنید! حکومت‌ها و دولت‌ها برای این به وجود نمی‌آیند که مردم را دعوت به فقر کنند، برای این به وجود می‌آیند که با استفاده از امکاناتی که مردم در اختیارشان می گذارند شرایط رشد، توسعه و رفاه عمومی را فراهم کنند. نقطه تاسف برانگیز و غم افزای ماجرا این است که کشور ما کشور فقیری نیست و اگر همین امروز  توزیع عادلانه قدرت و ثروت در جامعه اتفاق بیفتد شاهد این فقر و فلاکت نخواهیم بود.

 وی افزود: متاسفانه در نتیجه  مدیرت نامطلوب در کشور، عده‌ای از سیری در حال ترکیدن هستند و یک عده از گرسنگی جان به لب شده‌اند و شور بختانه این حضرات با دیدن این اتفاقات، چشم بر ماجرا بسته‌اند که هیچ، واعظان بی عمل و درختان بی سایه وثمر نیز شده‌اند. دور نیست زمانی که اولاً در پیشگاه خدا و دوماً در پیشگاه مردم  پاسخگوی اعمال و رفتارشان باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما در آموزهای دینی خود داریم که «حسنات الابرار سیئات المقربین» اگر کاری برای آزادگان خوب است همان کار برای مقربان درگاه الهی گناه است؛ آنچه از یک آدم معمولی می‌خواهند، از امام و پیامبر نمی‌خواهند و از آنها بیشتر توقع می‌رود. آنچه که از یک انسان معمولی در جامعه توقع می‌رود، از امام جمعه چند برابرش توقع می‌رود. انتظار از امام جمعه و مبلغ دین این است که آگاه به مسائل زمانه باشد، مراکز قدرت، ثروت و مدیران آن‌ها را بشناسد  و در هدایت این مراکز به سمت محرومان موثر باشد.


بیشتر بخوانید: علم الهدی: کارگران با یک سوم حقوق روزانه می‌توانند چلوکباب بخورند/ قبل از انقلاب فقط می‌شد نان و انگور خورد


وی ادامه داد: می‌خواهم با زبان کسانی که امروز این گونه با مردم سخن می‌گویند صحبت کنم، قرآن کریم می‌فرماید «یا ایهاالذین آمنوا آمنو» یعنی این که ای اهل ایمان، به آنچه می‌گویی ایمان داشته باشید، به گفته خودتان ایمان داشته باشید و به آن عمل کنید. باز در جایی دیگر قرآن کریم می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ، کَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ» ای کسانی ایمان آوردید چرا به آن چیزی که می گوید عمل نمی‌کنید؟ این بر خدا سنگین  و گران است که شما چیزی بگویید عمل ‌نکنید! 

جوادی حصار در پاسخ به این سوال که آیا دولت سیزدهم در حال حاضر توان حل مشکلات را ندارد، گفت: آقای رئیسی از زمانی که تشریف آورده‌اند در حال وعده دادن هستند و خبرهای خوب هم زیاد می‌دهند مثل اینکه می‌گویند وضعیت بهتر شده است، ما حقوق‌ها را بدون این که از بانک مرکزی قرض بگیریم پرداخت می‌کنیم، رشد اقتصادی‌مان بهتر شده است، فروش نفت‌مان بهتر شده است. با همه این اتفاقات و اخبار امیدبخش، طرح این گونه مسائل از  سوی  این حضرات  مقداری حاشیه‌ساز است.

وی افزود: من از دفاتر ائمه جمعه محترم کشور و نیز از شورای محترم نگهبان تقاضا می‌کنم که داوطلبانه بگویند ما امسال نه انتخاباتی داریم و نه هزینه جدیدی بر این شورا و دفاتر امامان جمعه اضافه می‌شود، پس افزایش بودجه‌ای را که  برای شورای نگهبان در نظر گرفته‌اند به محرومان اختصاص دهند. دولت این کار را انجام دهد و یا خود شورای نگهبان این افزایش بودجه را تصویب نکند. بگویند این افزایش بودجه‌ای که برای ما ۲برابر کرده‌اید را به همان بودجه سال قبل که انتخابات را با آن برگزار کردیم برگردانید، کفاف می‌کند یا به دفاتر ائمه محترم جمعه پیشنهاد می‌کنم بودجه‌ای که دولت برای دفاتر سراسر کشور می‌گذارد را به محرومان اختصاص دهند و بگویند ما نمی‌خواهیم  هزینه آنچنانی داشته باشیم  هر چه هست را در  اختیار محرومان  قرار دهند. آقای روحانی گفت به هنگام تحویل دولت به آقای رئیسی ۸ میلیارد دلار نقد تحویل این دولت داده است،  بخشی از این ۸ میلیارد دلار را به جای این که مردم را دعوت به روزه داری کنند و به قوت‌شان اختصاص دهند. 

وی ادامه داد: این حرف‌ها برای  کشوری سرشار از امکانات و ثروت، مایه ننگ و عار است، واقعا من تعجب می‌کنم افرادی که  این فرمایشات را می‌فرمایند اگر می‌خواستند با جمهوری اسلامی دشمنی کنند بهتر از این می‌توانستند دشمنی کنند، چه برسد به دوستی. واقعا این‌ها چه دوستانی  هستند که چهره‌ای مفلوک و درمانده از مردم و کشور به نمایش می‌گذارند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان