تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۲۳ دی ۱۴۰۰

قصه اقامتگاه بومگردی " خانه بیگو "/ مهمان‌نوازی در کنار آرامگاه کوروش بزرگ

شهر پاسارگاد واقع در استان فارس که آرامگاه کوروش بزرگ، پرآوازه‌‌ترین پادشاه ایران زمین را در قلب خود جای داده است چندان هم پررونق نیست. با این حال خانه بومگردی بیگو که در چند قدمی این آرامگاه بزرگ است با همه محرومیت‌ها و سختی‌ها سعی در خدمت‌رسانی به توریست‌ها و مسافرانی دارد که به دیدار آرامگاه کوروش بزرگ می‌روند.

رویداد۲۴ شادی مکی: درست در چند قدمی آرامگاه کوروش بزرگ واقع در شهرستان پاسارگاد،  ابتدای کوچه‌ای باریک خانه‌ای با درب دو لنگه چوبی که یادآور روزگاران گذشته ایران است خودنمایی می‌کند، خانه‌ای که سر در آن نوشته شده "خانه اقامتگاه بومگردی بیگو". 

نام این اقامتگاه گرفته شده از نام یک عروسک بومیست که قدمت آن به دوران عیلامی‌ها می‌رسد. این نام به سلیقه خانم صفایی صاحب و مدیر این اقامتگاه انتخاب شده است. صفایی که فارغ‌التحصیل رشته علوم اجتماعیست با دایر کردن این اقامتگاه بومگردی و سرو غذاهای محلی توریست‌هایی را که به دیدار آرامگاه پادشاه بزرگ ایرانی می‌روند با فرهنگ ایران و به‌ویژه مردم پاسارگاد آشنا کند. مردمی مهمان‌نواز و مهربان که به جای بهره‌مند شدن از مزایای حضور در کنار یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور اما از محرومیت و کسادی بازار رنج می‌برند. 

جامعه ۲۴ شما را با این اقامتگاه بومگردی بیشتر آشنا می‌کند. 

برچسب ها: گردشگری
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان