تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

آلودگی‌های نفتی ناشی از فوران آتشفشان تونگا

شنبه هفته گذشته در مجمع الجزایر تونگا یک آتشفشان فوران کرد. از آنجا که این آتشفشان در زیر دریا قرار داشته فوران آن سبب وقوع سونامی می‌شود. این حادثه نه تنها سواحل تونگا را ویران کرد بلکه با ایجاد آلودگی‌های نفتی اقیانوس آرام را مملو از توده نفت خام سیاه کرد.

آلودگی‌های نفتی ناشی از فوران آتشفشان تونگا

رویداد۲۴ به گزارش الجزیره امواج بلند غیرمعمول منتسب به فوران آتشفشان زیر دریا در تونگا باعث نشت نفت در سواحل اقیانوس آرام  شده است.

موسسه دفاع مدنی پرو در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد  روز یکشنبه  یک کشتی در حال تخلیه نفت در پالایشگاه لاپامپیلا بود که امواج آن را هل داد و باعث نشت نفت شده است.

فوران روز شنبه باعث ایجاد امواجی شد که از اقیانوس عبور کردند. در پرو، دو نفر غرق شدند و گزارش‌هایی مبنی بر خسارات جزئی از نیوزلند به ایالت کالیفرنیای آمریکا گزارش شده است.

در سواحل پرو، توده سیاه نفت خام را می‌توان دید که حدود ۳ کیلومتر در امتداد خط ساحلی گسترش یافته و سه منطقه ساحلی را تحت تأثیر قرار داد، باعث آلودگی دریایی شد و برخی از پرندگان و موجودات اقیانوسی را کشته است.

روبن رامیرز وزیر محیط زیست در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "این نگران کننده است، زیرا اصلاح آن بسیار دشوار است. "

دولت اعلام نکرد که چقدر نفت ریخته شده و مقامات محلی و فدرال بطور جدی در حال کار بر روی پاکسازی هستند.

پالایشگاه لاپامپیلا در نزدیکی پایتخت لیما متعلق به شرکت اسپانیایی ریپسول است. این پالایشگاه یکی از منابع اصلی فراوری نفت در پرو محسوب می‌شود. مقامات محلی سواحل این منطقه را به روی عموم بستند.

منبع: الجزیره

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان