تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

آلودگی تهران در وضعیت هشدار قرار گرفت

اداره هواشناسی استان تهران، به تقویت پایداری هوا و انباشت آلاینده‌های جوی به ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و کاهش کیفیت هوا از بعد از ظهر امروز دوشنبه هشدار داد.

آلودگی هوای تهران

رویداد۲۴ در این هشدار با اشاره به تقویت پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها از روز دوشنبه(۴ بهمن) تا اواخر وقت چهارشنبه(۶ بهمن) افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در نواحی پرتردد و صنعتی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس، افزایش شاخص آلودگی هوا، سکون جو و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه ها و در صورت مهار نکردن منابع آلاینده (ثابت و متحرک)  کاهش کیفیت هوا تا حد بسیار ناسالم در برخی مناطق مورد انتظار است.

    همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و ریوی، رفت و آمدهای غیرضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال و فعالیت فیزیکی طولانی و ورزش در فضای باز در این مدت هشدار داد.

    پایتخت از ابتدای ماه جاری ۶ بار در شرایط ناسالم(قرمز) برای همه شهروندان قرار گرفته است.

     در ۲۴ ساعت گذشته ورامین، با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و فیروزکوه با منفی ۱۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان تهران بودند.

    شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

    در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

    منبع: ایرنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: آلودگی هوا
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان