تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

مسکو: نیرو‌های اوکراینی آماده حمله به دونباس شده‌اند

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت، استقرار گسترده نیرو‌های اوکراینی در خط تماس با منطقه خودمختار روس زبان «دونباس» بر آماده شدن کی‌یف برای حمله دلالت دارد.

 نیرو‌های اوکراینی

رویداد۲۴سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ضمن هشدار درباره خطر بی سابقه تحریکات اوکراین گفت، استقرار گسترده نیرو‌های اوکراینی در خط تماس دونباس، حاکی از آماده شدن آن‌ها برای حمله است.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه درخصوص رسیدن خطر اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین به بیشترین حد هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف گفت، استقرار گسترده نیرو‌های اوکراینی در خط تماس با منطقه خودمختار روس زبان «دونباس» بر آماده شدن کی‌یف برای حمله دلالت دارد.

سخنگوی کاخ کرملین افزود، در این شرایط مسکو تمایل دارد شاهد این باشد که کشور‌های عضو ناتو از اوکراین بخواهند حتی فکر حل‌وفصل مشکلات از طریق نظامی را هم به سرش راه ندهد.

او در ادامه متذکر شد، هر واحد تسلیحاتی که از طرف اعضای ناتو برای رژیم کی‌یف ارسال می‌شود، به آن‌ها انگیزه بیشتری برای شروع عملیات نظامی در دونباس می‌دهد.

پسکوف همچنین هشدار داد: «خطر اقدامات تحریک‌آمیز کی‌یف در دونباس اکنون بسیار زیاد بوده و حتی بالاتر از قبل است».

سخنگوی ریاست جمهور روسیه در ادامه گفت، اطلاعاتی که از سوی غربی‌ها درباره تحولات اوکراین منتشر می‌شود مملو از «تشنج و آکنده از دروغ» هستند.

علاوه بر پسکوف، «الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز روز دوشنبه ارسال جنگنده و کشتی‌های جنگی به شرق اروپا توسط کشور‌های عضو ناتو را تلاش برای «اهریمن سازی از روسیه» با هدف «توجیه فعالیت نظامی در جبهه شرقی» توصیف کرد.

این دیپلمات ارشد روس افزود: «زبان ناتو، زبان تهدید و فشار نظامی است. این اقدامات برای ما چیز جدیدی محسوب نمی‌شود».

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه اعلام کرد جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی بیشتری را به کشور‌های شرق اروپا اعزام می‌کند.

از سوی دیگر در بحبوحه تنش‌ها میان روسیه و اوکراین و تلاش ایالات متحده برای مقابله با مسکو از طریق حمایت نظامی از کی‌یف، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در صدد استقرار هزاران نظامی و کشتی‌های جنگی و هواپیما برای همپیمانان ناتو خود در شرق اروپا و بالتیک مستقر کند.

ظرف یک ماه اخیر، کشور‌های غربی از جمله انگلیس و آمریکا فشار‌ها به روسیه را از طریق اتهام‌زنی به این کشور تشدید کرده‌اند به طوریکه روز شنبه هفته جاری، بریتانیا مسکو را به تلاش برای انتصاب یک رهبر طرفدار روس در اوکراین متهم کرد که روسیه در پاسخ این اتهامات را بی‌اساس خواند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار مهم
نظرات شما
پیشخوان