تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰

تکلیف پرسپولیس بعد از استعفای گل محمدی

یحیی گل محمدی دیروز در اعتراض به شرایط مالی تیمش استعفا داد.

استعفای گل محمدی

رویداد۲۴ یحیی گل‌محمدی سرمربی سرخ‌پوشان امروز در تمرین قرمزها حاضر نشد و بازیکنان نیز به جای گذراندن مسافت منزل تا ورزشگاه شهید کاظمی در سرمای زمستان، پیش خانواده خود ماندند تا این خبر با ادبیات مشابه روز گذشته سایت‌های خبری را در بنوردد: تمرین پرسپولیس به دلیل اعتصاب بازیکنان برای روز دوم برگزار نشد.

روند اعتصاب در تیم‌های مثل پرسپولیس از غر زدن‌های گاه و بی‌گاه در میکسدزون‌های بعد از مسابقه آغاز می‌شود و در نهایت به یک اقدام عملی برای دریافت بخشی از دستمزد می‌رسد؛ آنچه که در پرسپولیس رخ داده، تکاپوی مدیران جدید باشگاه برای رفع و رجوع مطالبه ۱۵ درصدی بازیکنان است که تاکنون ۸ درصد از آن پرداخت شده و قرار است در هفته آینده الباقی مبلغ نیز به دست آنها برسد.

    با این‌حال مرد کلیدی این اعتصاب، کسی جز یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس نیست؛ عدم حضور گل‌محمدی البته معطوف به مدیریت فعلی و شرایط امروز پرسپولیس نیست، بلکه او عقیده دارد از زمان حضورش در پرسپولیس، با مشکلات مشابه دست و پنجه نرم کرده و حتی روز گذشته جمله‌ای از قول او نقل شده که در دوران حضورش در پرسپولیس ۴ بار با پنجره بسته مواجه شده است.

    چیزی که گل‌محمدی انتظار دارد، حل و فصل یک‌باره و همیشگی مسائل مالی پرسپولیس است، چه او باشد و چه او نباشد؛ به‌عنوان مثال سوالاتی در ذهن هواداران درباره ترکیب هیئت‌مدیره و چینش افراد حاضر در پنج صندلی مدیریتی پرسپولیس است و حالا همه دوست دارند بدانند این افراد در جهت رفع مسائل عدیده پرسپولیس چه کرده‌اند، چیزی که خوب است اگر اتفاق افتاده باشد به اطلاع طرفداران این باشگاه نیز برسد، چرا که به جز شخص مدیرعامل (از انصاری‎‌فرد و رسول‌پناه گرفته تا صدری و درویش) نام فرد دیگری در کشمکش‌های مالی مطرح نمی‌شود.
    بیشتر بخوانید: افشا دلایل استعفا رئیس هیات مدیره پرسپولیس

    جالب این‌که رضا درویش مدیرعامل جدید از دیروز به دنبال صحبت با گل‌محمدی است اما سرمربی سرخ‌پوشان موبایل خود را بسته و به هیچ تماسی پاسخ نمی‌دهد تا این وضعیت و تعلیق ادامه داشته باشد؛ طبیعتاً اگر او طرف حساب مذاکره شفاهی با مدیرعامل قرمزها شود، با قول او برای پرداخت و حل بحران مالی در روزهای آینده مواجه خواهد شد اما از آن‌جا که بازیکنان دست به اعتصاب زده و ۲ روز است تمرینات را تعطیل کرده‌اند، دوست ندارند بدون دریافت مبلغی که از ابتدا اعلام کرده‌اند، این اعتراض خاموش را تمام کنند.

    ممکن است امروز گشایشی در کار باشگاه ایجاد شود و قراردادی که باشگاه برای بستن آن از گذشته در تلاش بود، به امضا برسد که با پیش‌پرداخت اولیه باشگاه می‌تواند به سادگی گره مطالبات فعلی را باز کند؛ البته مسئله پرسپولیس فقط پول حقوق بازیکنان نیست بلکه بدهی‌های مکرر مالی است که این تیم را از وضعیت طبیعی خارج کرده است.

    در ۴۸ ساعت گذشته مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به کریستین اوساگونا پرداخت شده و ۱۰۰ هزار دلار نیز برای باشگاه کورتریک برای مبلغ رضایت‌نامه محمد نادری در نظر گرفته شده است و سپس نوبت به بحث باشگاه شهر خودرو و مطالبه‌ی سنگین آن‌ها از سرخ‌پوشان خواهد رسید و بعد نیز درویش باید تکلیف پول‌هایی که مجید صدری در دوران مدیریتش از دوستان خود قرض گرفته و به‌عنوان حقوق به بازیکنان پرداخت کرده، روشن کند.

    همه این‌ها البته با باز شدن مسیر مطالبات تحریمی از AFC شاید قابل‌انجام بود، اگر چه آن پول هم میهمان ۲-۳ ماه این پرسپولیس است، که به قول یکی از مدیران قبلی هر چه داخل آن پول بریزی، پر نمی‌شود!

    باشگاه پرسپولیس فعلاً با این مسائل دست و پنجه نرم خواهد کرد تا زمانی‌که مبالغ ورودی و پرداختی‌ها به یک تعادل منطقی برسد؛ اتفاقی که مشخص نیست در نهایت کی در این باشگاه رخ خواهد داد.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان