تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

بخش مهمی از همه‌گیری کرونای اومیکرون به بازگشایی مدارس برمی‌گردد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: بخش مهمی از همه گیری کرونا به بازگشایی مدارس برمی گردد و دانش آموزان این ویروس را جابجا می‌کنند. ممکن است در شهر‌های دیگر کنترل مراکز آموزشی به لحاظ رعایت دستورالعمل‌ها و تهویه بهتر باشد.

شیوع ویروس کرونارویداد۲۴  رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: پیش درآمد اومیکرون با شدت واگیری بسیار زیاد و شدت بستری کمتر است و به جرات می توان گفت کسانی که اومیکرون گرفته اند همه خانواده های خود را درگیر کردند.

دکتر حسین ابراهیمی پور رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه درجلسه اضطراری ستاد کرونا اظهار کرد: طی هفته اخیر مراجعات به مراکز درمانی تربت حیدریه چهار برابر شده و تست کرونای ۵۰ درصد از این مراجعه کنندگان مثبت اعلام شده است.

وی افزود: برای اولین بار است که وضعیت کرونایی این منطقه از متوسط کشور بالاتر و جزو شش شهر نارنجی هستیم و در کل استان هم تنها شهر استان در این وضعیت هستیم.

ابراهیمی پور در ادامه گفت: پیش درآمد اومیکرون با شدت واگیری بسیار زیاد و شدت بستری کمتر است و به جرات می توان گفت کسانی که اومیکرون گرفته اند همه خانواده های خود را درگیر کردند.


بیشتر بخوانید: اُمیکرون؛ سویه غالب کرونا در ایران/ امکانات دارویی و بیمارستانی فراهم شود


ابراهیمی پور از آماده باش بیمارستانهای تربت حیدریه خبرداد و خاطرنشان کرد: بخش مهمی از همه گیری کرونا به بازگشایی مدارس برمی گردد و دانش آموزان این ویروس را جابجا می کنند. ممکن است در شهرهای دیگر کنترل مراکز آموزشی به لحاظ رعایت دستورالعمل ها و تهویه بهتر باشد.

وی در ادامه گفت: این پیک ‌حدود چهل روز طول می کشد و اکنون دو هفته از آن در این منطقه گذشته و تا سه هفته دیگر ادامه دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
0
1
آره ببندید این مدارس با دوساعت رفتن مدرسه چی یاد میگیرم یک ساعتش توی راه مدرسه یک ساعتش توی راه خانه بقیه اش زنگ تفریح کرونا هم زیاد میشه
نظرات شما
پیشخوان