تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

ستاره استقلال در دوراهی پرسپولیس و سپاهان

استقلال رضایت‌نامه نمی‌دهد، رشید شرایط سختی برای فسخ قرارداد دارد، پرسپولیس پول ندارد و فولاد هم منتفی است.

رشید مظاهری

رویداد۲۴ وضعیت رشید مظاهری برای نیم‌فصل دوم همچنان نامشخص است. باشگاه استقلال قصد داشت این بازیکن را به فولاد خوزستان بفروشد ولی دو باشگاه درخصوص معاوضه بازیکن به توافق نرسیدند و حالا جواد نکونام با عبور از مظاهری تصمیم به جذب دروازه‌بان دیگری گرفته است. شهاب گردان روز گذشته با فولادی‌ها به توافق رسید و اگر تست‌های پزشکی را با موفقیت پشت سر بگذارد قرارداد رسمی‌اش را با فولاد امضا خواهد کرد. این اتفاق باعث خواهد شد تا یکی از گزینه‌های مظاهری بسوزد و این دروازه‌بان برای انتخاب تیم جدید قطعا کار سخت‌تری خواهد داشت.

چالش فسخ یک‌طرفه

چالش دیگر مظاهری این است که حاضر نیست به‌عنوان بازیکن قرضی راهی تیم دیگری شود و خواهان دریافت رضایت‌نامه از باشگاه استقلال است. مظاهری بیش از ۴میلیارد از باشگاه استقلال طلب دارد و هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به باشگاه استقلال، خواهان دریافت مطالباتش شد. ظاهرا او ۱۰روز بعد از ارسال این نامه می‌تواند قراردادش را با باشگاه استقلال فسخ کند ولی از طرفی فدراسیون دیگر مثل فصول قبل حاضر نیست به راحتی برگه فسخ یک‌طرفه به بازیکنان بدهد. البته در قرارداد مظاهری بندی وجود دارد که براساس آن می‌تواند درصورت عدم‌دریافت حق و حقوقش، اقدام به فسخ یک‌طرفه کند.

یکی از مسئولان فدراسیون به همشهری می‌گوید: «با توجه به اینکه اکثر باشگاه‌ها مشکل مالی دارند، فدراسیون قانونی درنظر گرفته که حتی بازیکنانی که حق و حقوقشان را دریافت نکرده‌اند، نتوانند به راحتی قراردادهایشان را فسخ کنند. اگر بازیکنی در قراردادش قید شده باشد که درصورت عدم‌دریافت حق و حقوق، می‌تواند یک‌طرفه فسخ کند، کار به‌مراتب راحت‌تری خواهد داشت ولی اینطور نیست که حتما بتواند اقدام به فسخ کند.»

هم‌اکنون اصلی‌ترین هدف مظاهری رفتن به پرسپولیس است ولی برخی نزدیکان رشید به او گفته‌اند که با توجه به شرایط نامناسب پرسپولیس از لحاظ مالی و حاشیه‌های احتمالی این انتقال، بهتر است چنین تصمیمی نگیرد. مظاهری درصورت رفتن به پرسپولیس نمی‌تواند آن پولی را که مدنظرش است از این باشگاه دریافت کند و این مسئله هم تردیدهایی را برای گلر استقلال ایجاد کرده است.


بیشتر بخوانید: شرط جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟


تغییر مسیر به اصفهان؟

برخی ایجنت‌ها در تلاش برای بردن مظاهری به سپاهان هستند، خصوصا که عملکرد گلر اتریشی سپاهان هم با انتقادهای زیادی همراه بوده است. رشید قبل از شروع فصل هم مذاکراتی با سپاهان انجام داد ولی شرط او برای عقد قرارداد این بود که مربی دروازه‌بان‌ها را هم خودش به اصفهان ببرد که این موضوع با ناراحتی محرم نویدکیا روبه‌رو شد و سرمربی سپاهان قید جذب مظاهری را زد. حالا برخی ایجنت‌ها در تماس با نویدکیا و ساکت پیشنهاد جذب مظاهری را به آنها داده و منتظر پاسخ سپاهان هستند. اما نکته مهم این است که باشگاه استقلال به هیچ عنوان دوست ندارد مظاهری را به پرسپولیس یا سپاهان بدهد. باید دید رشید موفق به گرفتن رضایت‌نامه از استقلال می‌شود یا اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان