تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

هشدار یک حقوقدان به فدراسیون فوتبال/ به فیفا گزارش غیرواقعی ندهید

رئیس پیشین کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون باید از حذف تلخ استقلال و پرسپولیس از آسیا درس بگیرد و از فرصتی که فیفا برای اصلاح اساسنامه داده استفاده کند.

فدراسیون فوتبال ایران

رویداد۲۴ صفی‌الله فغانپور، در خصوص آخرین وضعیت اصلاح اساسنامه این فدراسیون و بندی که باید  به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد اظهار داشت:در طول سال‌های گذشته بارها و بارها به فیفا گزارش‌های خلاف واقع داده شد، به خصوص در سال 86 که این اتفاق رخ داد تا اینکه فیفا متوجه شد این گزارشات خلاف واقع است.

وی افزود: نهایتا آنها یقه فدراسیون را گرفتند و اجازه ندادند انتخابات برگزار شود  و دیدید که  این انتخابات برگزار نشد تا اساسنامه تصویب شود. بهترین راه این است که ما با مراجع بالادستی صادقانه برخورد کنیم و راه‌هایی که منتهی به کارِ درست است را انجام بدهیم.

رئیس  پیشین کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفت:آنچه در قالب حکم دیوان عدالت صادر کرد هیچ ارتباطی به اساسنامه فدراسیون فوتبال ندارد بلکه حکم دیوان مربوط به بازنشستگی است.اگر به خاطر داشته باشد ابتدا بحث بازنشستگی مطرح شد و دیوان عدالت اداری هم بر اساس اینکه یک عده بازنشسته هستند به دلیل اینکه که فدراسیون ردیف بودجه ندارد حکمی صادر کرد که قوانین بازنشستگی در این فدراسیون اجرا نشود اما با ارائه این حکم به فیفا اینکه بگوییم مشکل حل شده باعث  می‌‌شویم تا فیفا بعدا همه چیز را متوجه شد.

فغانپور تاکید کرد: همان اتفاقاتی که در سالهای گذشته رخ داد باز هم بعد از مدتی تکرار می‌شود. همه افراد مسئول و وزارت  ورزش و فدراسیون فوتبال باید  از تجربه تلخی که فوتبال ایران در خصوص 2 تیم پر طرفدار کشور یعنی استقلال و پرسپولیس با آن مواجه شد،استفاده کنند. ما سال‌ها با گزارشات غیر واقعی AFC را متقاعد کردیم این دو باشگاه حرفه‌ای هستند تا اینکه این نهاد   یک بار فهمید و جلوی حضور هر دو تیم را در آسیا گرفت. فدراسیون باید از این تجربه تلخ درس بگیرد و از فرصتی که فیفا  برای اصلاح اساسنامه داده استفاده کند. 

وی یادآور شد: فدراسیون باید فیفا را متقاعد کند که وضعیت فوتبال ما اینگونه است نه اینکه با گزارشات خلاف واقع این مقطع را پشت سر بگذارد. راه درست این است که فدراسیون مصوبه مجلس را بگیرد وگرنه در آینده دچار مشکل خواهد شد.ما الان نمی‌توانیم با استناد به حکم دیوان عدالت اداری که برای بازنشستگان صادر شده بگوییم مشکل فدراسیون حل شد.

وقتی مصوبه مجلس را بگیریم همه نهادها می‌توانند کارها را پیش ببرند  و مشکلی به وجود نمی‌اید.به عنوان کسی که  در  فدراسیون فوتبال کار کرده و قوانین بین‌المللی و مسائل حقوقی را می‌دانم توصیه می‌کنم دوستان کمک کنند مشکل فدراسیون درست حل شود نه اینکه  با اسناد غیر واقعی فیفا را متقاعد کنیم که مشکلی وجود ندارد چون این موضوع در  آینده ایجاد مشکل خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان