تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

سازمان نظام پزشکی: مدارس را سریعتر تعطیل کنید

در حالی بسیاری از کارشناسان مبارزه با کرونا خواستار تعطیلی مدارس شده‌اند که یکی از معاونان وزارت آموزش و پرورش در سخنانی عجیب از پرداخت هزینه درمان به دانش‌آموزان مبتلا به اومیکرون خبر داده است!

دانش آموزان مبتلا به کرونا

رویداد۲۴ به گزارش سایت جامعه 24 پیک ششم کرونا با غالب شدن واریانت اومیکرون به گفته بسیاری از مقامات بهداشتی کشور در حال اوج گرفتن است. این وضعیت از همان روز‌های مشاهده اومیکرون در کشور از سوی بسیاری از مقامات بهداشتی و کارشناسان مبارزه با اومیکرون پیش‌بینی شد و بسیاری از آنان خواستار بازگشت محدودیت‌ها و تجدیدنظر در بازگشایی مدارس شدند.

حضور دانش‌آموزان در مدارس همزمان شیوع با اومیکرون در حالی است که با توجه به گفته‌های توکلی، معاون درمان ستاد کرونا استان تهران، میزان ابتلای به اومیکرون در کودکان بیشتر است و نسبت به ماه‌های قبل، ابتلای به کرونا در گروه سنی زیر ۱۰ سال افزایش یافته است.

در این شرایط که اومیکرون در حال تغییر رنگ بسیاری از شهر‌ها است و رئیس جمهوری سفر‌های استانی خود را لغو می‌کند و دولت ورزشگاه‌ها را می‌بندد، مدارس با حضور بسیاری از دانش‌آموزان همچنان باز است. این در حالی است که معاون رفاهی وزارت آموزش و پرورش وعده پرداخت بیمه به دانش‌آموزانی می‎‌دهد که اگر به اومیکرون مبتلا شوند پرداخت کند!

وعده‌ای عجیب برای پرداخت هزینه درمان دانش آموزان کرونایی!

مسئولان آموزش و پرورش در حالی پنبه تعطیلی مدارس را در گوش خود فرو کرده‌اند که روزی نیست هشدار‌ها در مورد باز بودن مدارس از سوی متخصصان و کارشناسان مبارزه با کرونا داده نشود. با این حال پیشنهاد آموزش و پرورش در مورد پرداخت هزینه درمان دانش آموزان مبتلا به کرونا انتقاد این افراد را در پی داشته است.

درگیری سنین پایین در اومیکرون

عباس آقازاده، عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با جامعه ۲۴ با اشاره به اوج‌گیری اومیکرون در ایران اظهار کرد: روز‌های حساس و پرالتهابی را پشت سر گذاشته‌ایم. عموم مردم تحت فشار و آسیب قرار گرفته‌اند و بسیاری نیز داغدار شده‌اند و بسیاری نیز دچار کم‌توانی شدند. این جنبه تلخ این بیماری است. سویه‌ای که الان غالب شده است بسیار سریع‌تر از سایر سویه‌های دیگر منتشر می‌شود و تفاوت دیگر آن نیز این است که سنین پایین را هم درگیر می‌کند.

وی افزود: اگرچه بر اساس گزارش‌ها شدت بیماری زیاد نیست و با شدت و حدت کمتری همراه است اما با این حال اینگونه نیست که این بیماری برای همه راحت طی شود؛ برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان به ویژه کودکانی که دچار کمبود انرژی و پروتئین باشند می‌تواند خطر آفرین باشد.



زودتر مدارس را تعطیل کنید

آقازاده تأکید کرد: عقلانیت این است فراتر از روزمرگی به این بیماری نگاه شود و برای حفظ جان مردم ایران و فرزندانشان که بنیان آینده این سرزمین هستند دو تا سه هفته کلاس‌های حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده و آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی بیان کرد: آموزش‌ها با فشار آموزش و پرورش در مدارس دولتی اجباری شده است، اما در مدراس خصوصی که اقشار مرفه در آن حضور دارند به صورت نیم‌بند دایر است و به دانش آموزان گفته‌اند که حضور پیدا نکنند.

وی تأکید کرد: رفتار عاقلانه، تعطیلی دو تا سه هفته‌ای مدارس است. بدون معطلی باید این کار صورت پذیرد. تا چند روز قبل یک لکه قرمز در شهر‌های کشور وجود نداشت، اما در عرض چند روز بسیاری از شهر‌ها قرمز و نارنجی شده‌اند؛ این موضوع متأسفانه با تلفات واقع خواهد شد.

آموزش و پرورش به جای پرداخت هزینه درمان دانش آموزان کرونا، حقوق معلمان را بهبود دهد

آقازاده همچنین با انتقاد از آموزش و پرورش در مورد وعده بیمه دانش‌آموزان مبتلا به اومیکرون اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش بودجه‌ای برای این موضوع دارد، بهتر است به جای آن حقوق معلمان و بازنشستگان را پرداخت کرده تا در خیابان اعتراض نکنند. در شرایط فعلی بهتر است آموزش و پرورش به بحران‌های اطراف خود بپردازد و امور سلامت را به وزارت بهداشت و کارشناسان سلامت واگذارد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی بیان کرد: وقتی دانش‌آموزی در کشور دچار آسیبی می‌شود با مصیبت‌های فراوان مواجه شده و به ندرت حق خود را دریافت می‌کند. حال چگونه به صورت اغراق آمیز در مورد پرداخت حق بیمه دانش‌آموزان مبتلا به اومیکرون وعده می‌دهند. به نظر من این وعده عملی نیست و بهتر است به جای پرداخت حق بیمه از بیمار شدن آنان جلوگیری کرد. بهتر است روش‌های عاقلانه را در پیش گرفته و به کارشناسان مبارزه با کرونا رجوع کنند و بر اساس نظر آن‌ها تصمیم‌گیری کنند.

وی یادآور شد: من به عنوان یک عضو سازمان نظام پزشکی معتقدم در حال حاضر راهی جز تعطیلی مدارس نداریم و بلادرنگ باید این تعطیلی اعمال شود.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان