تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

علی باقری اعلام کرد که تاکنون هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکایی‌ها نداشته‌ایم/ هنوز مسائل مهمی برای مذاکره مانده

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه در این جلسه رئیس تیم مذاکره کننده ایرانی، روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کرده و حسن نیت و جدیت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، افزود: باقری اعلام کرد که تابه‌حال هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکایی‌ها نداشته‌ایم.

علی باقری اعلام کرد که تاکنون هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکایی‌ها نداشته‌ایم/ هنوز مسائل مهمی برای مذاکره مانده

رویداد۲۴ سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس نشست اخیر اعضای این کمیسیون با رئیس تیم مذاکره کننده برجامی ایران را تشریح کرد.

محمود عباس‌زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در با بیان اینکه اعضای کمیسیون روز گذشته جلسه فوق‌العاده‌ای با علی باقری معاون سیاسی وزارت امورخارجه و رئیس تیم مذاکره با اعضای ۱+۴ داشتند، به تسنیم گفت: در این جلسه باقری درباره روند مذاکرات گزارشی را ارائه کرد و به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان نیز پاسخ داد.

وی با بیان اینکه در این جلسه رئیس تیم مذاکره کننده ایرانی، روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کرده و حسن نیت و جدیت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، افزود: باقری اعلام کرد که تابه‌حال هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکایی‌ها نداشته‌ایم.


بیشتر بخوانید: دولت شجاعت لازم برای تصمیم گیری راجع به مذاکرات وین را ندارد


نماینده مشکین‌شهر در مجلس تصریح کرد: بر اساس آنچه از مباحث مطروحه در این جلسه می‌توان جمع بندی کرد این است که در شرایط موجود اساسا نتیجه داشتن و مابه ازای عینی مذاکره مستقیم با آمریکا روشن نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اضافه کرد: با وجود مثبت و روبه جلو بودن روند مذاکرات، هنوز مسائل مهمی باقی مانده است که باید بر سر آن مذاکره و توافق شود.

عباس‌زاده اظهار کرد:حق ماست که تمام تحریم‌ها لغو شود لیکن تا به امروز حریف لغو بخشی از آن‌ها از آن‌ها را پذیرفته است مجموعه قراین و شواهد و واقعیت‌ها از جمله برگه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در دست دارد نشان می‌دهد شرایط برای یک توافق خوب و برد- برد آماده است به شرط اینکه غربی‌ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان