تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

ماجرای ویزای رئیس فدراسیون کشتی ایران چیست؟/ سخنگوی فدراسیون: علیرضا دبیر ویزا نگیرد، تیم ملی به آمریکا نمی‌رود

خبر‌ها حاکی است که درخواست ویزای آمریکای علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی به خاطر اظهارات او در یک مصاحبه رد شده است. سخنگوی فدراسیون کشتی در گفتگو با رویداد۲۴ تایید کرده اگر ویزای دبیر صادر نشود، تیم ملی کشتی به آمریکا نخواهد رفت.

علیرضا دبیر

رویداد۲۴ روز سه شنبه ۱۲ بهمن خبر‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران برای حضور در مسابقات آرلینگتون تگزاس ویزا دریافت نکرده است. پیش از این علیرضا دبیر اعلام کرده بود اگر حتی یک نفر از اعزای تیم هم ویزا دریافت نکنند، تیم ملی به آمریکا نخواهد رفت. حالا شرایط به گونه‌ای پیش رفته که همین اتفاق هم رخ داده است و ویزای علیرضا دبیر صادر نشده است. ظاهرا دلیل عدم صدور ویزای دبیر سخنان او در یک مصاحبه تصویری بوده که از عبارت مرگ بر آمریکا استفاده کرده است. از آن سو نیز کشور میزبان استدلال کرده که چرا به فردی که مرگ بر آمریکا می‌گوید باید ویزا داد. سوال اینجاست که آیا در شرایط جدید هم تصمیم بر نرفتن تیم ملی خواهد بود یا خیر.

درباره تصمیم نهایی فدراسیون کشتی با محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی ایران گفتگو کردیم. امامی در گفتگو با رویداد۲۴ می‌گوید: همان طور که رئیس فدارسیون گفته اگر ویزای یک نفر هم نیاید تیم ملی به آمریکا نمی‌رود. آمریکا برای این مسابقات ما رادعوت کرده و بنابراین باید به همه ویزا بدهند

سخنگوی  فدراسیون کشتی می‌گوید به جز آقای دبیر، ویزای سه نفر دیگر هم صادر نشده است. او می‌گوید: به وزارت خارجه آمریکا فرصت داده‌ایم تا روز جمعه روادید علیرضا دبیر، دو کشتی‌گیر و یک مربی را که درخواست ویزای آن‌ها رد شده را صادر کنند، در غیر این صورت تیم ملی کشتی ایران در مسابقات قهرمانی تگزاس غایب خواهد بود.

سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که اگر تا روز جمعه ویزای دو کشتی‌گیر و یک مربی که نامشان برده نشده صادر شود، و فقط ویزای علیرضا دبیر ریجکت شود، چه خواهد شد؟ گفت: هر کس، حتی یک نفر را هم که ویزا ندهند، تیم به آمریکا نمی‌رود.


بیشتر بخوانید: چرا پروژه تختی‌سازی از حسن یزدانی شکست می‌خورد؟


علیرضا دبیر پیشتر اعلام کرده بود گرین کارت آمریکا داشته و به دلیل بی علاقگی به این کشور، گرین کارتش را پس داده است. با این وجود شبکه فاکس نیوز آمریکا در گزارشی از دبیر به عنوان فردی یاد کرده که «صاحب گرین کارت آمریکاست»

فاکس نیوز در گزارشی نوشته بخش دیجیتال این شبکه ترجمه این اظهارات دبیر را برای ریچ بندر رئیس فدراسیون کشتی آمریکا ارسال کرده است. فدراسیون کشتی آمریکا متولی برگزاری مسابقات کشتی تگزاس است. فاکس نیوز از این فدراسیون خواسته با استناد به این اظهارنظر‌ها اقدام کند.

شبکه خبری صدای آمریکا که یک رسانه دولتی آمریکایی است گفته شعار‌های ضد آمریکایی دبیر احتمالا سبب خواهد شد که سفر تیم ملی ایران به آمریکا لغو شود. وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به فاکس نیوز گفته تیم‌های ملی ایران و آمریکا قرار بوده روز ۱۲ فوریه به مصاف یکدیگر بروند. موضوع صدور ویزا برای افراد تیم ایران زیرمجموعه قانون پرایوسی است و بر اساس قوانین آمریکا به طور جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت خارج آمریکا به فاکس نیوز گفته «همانطور که جیک سولیوان مشاور امنیت ملی دولت هفته گذشته اعلام کرد ما همه باید با هم برای حل تهدید‌ها و تحریک‌ها علیه آمریکا تلاش کنیم. ما باید برای دفاع از مردم مان با هم متحد باشیم. باید با کمک متحدان و شرکایمان به هر گونه حمله‌ای از جانب ایران پاسخ بدهیم. اگر هر یک از اتباع آمریکایی مورد حمله ایران قرار بگیرد با تبعات سخی روبرو خواهد شد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفته مسابقات کشتی تگزاس، مسابقات ورزشی تجاری به میزبانی شرکت تفریحات REV تگزاس است که قرار است در استادیوم گلوب لایف آرلینگتون برگزار شود. هر سوالی در رابطه با این مسابقات را باید از این نهاد بپرسید.

این مسابقات جنبه قهرمانی جهانی ندارد و در واقع قرار است طی این تورنومنت تیم‌های کشتی قدرتمند دانشگاه‌های آیووا و دانشگاه ایالتی اوکلاهاما در کنار تیم ملی کشتی ایران و آمریکا به مصاف یکدیگر بروند.

برخی ناظران معتقدند عدم مشارکت ایران در این مسابقات به خاطر عدم صدور ویزا برای رئیس فدراسیون کشتی نوعی گروگان‌گیری ورزش ایران است. منتقدان بر این باورند که حضور یا عدم حضور رئیس یک فدراسیون ورزشی در مسابقات جهانی الزامی نیست و تغییری در شرایط تیم ایجاد نمی‌کند. کما اینکه در بسیاری از مسابقات مهم ورزشی، روسای فدراسیون‌ها همراه با تیم عازم محل مسابقات نمی‌شوند. برخی دیگر معتقدند موضوع حضور یا عدم حضور نیست و عدم صدور ویزا، نوعی بی احترامی به تمام تیم ملی کشتی ایران است بنابراین بهتر آن است که ایران در چنین شرایطی به مسابقات نرود. البته فدراسیون کشتی ایران معتقد است مسابقات آمریکا در واقع مسابقات دوستانه‌ای است که با دعوت آمریکایی‌ها از تیم ملی ایران انجام شده و میزبان نباید بین مهمانانش فرقی قائل باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خبر مهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
1
4
مرگ بر آمریکا میگه و گرین کارت امریکا هم داره تازه واسه آمریکا هم شاخ و شونه میکشن اگه حتی به یه نفرم ویزا ندن هیچ کدوممون نمیریم برای مسابقات!!!!خوب به درک هیچ کدومتون نرید آمریکا اونجا که بلاد کفره.دمشون گرم خدا کنه به هیچ کدومتون ویزا ندن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
2
4
فدارسیون ودبیرش غلط میکنن این سفر رو لغو کنن
ناشناس
|
France
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
1
4
بدرک که نرود. این را چه به رفتن به امریکا
رضا
|
Germany
|
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
1
2
با این اعمال احمقانه شک میکنم این ورزشکار چه جوری چندین مدال طلا کسب کرده
گرین کارت رو که اهدا نمیکنند حتما خودش با علاقه خودش رفته سراغش و با هزینه و پیگیری دریافتش کرده این شعار داره چی بسر مسئولین این کشور میاره
کسی که شعار مرگ بر آمریکا میده ته دلش چیز دیگه س
بیشتر مسئولینی که حامی این شعارند فرزاند محصل در مدارس غرب دارند
نفاق و ریا مثل گدازه از دهانه اتشفشان فوران میکنه تو این کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
1
2
لعنت بر دهاني كه بي موقع باز شود و زحمات كشتي گيران بر باد شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
0
0
مگه بقول غربزدهها آزادی نیست مگه نمیگن ماطرفدارآزادی هستیم چراشعارمرگ برآمریکا انقدرتاثیرگذاربوده؟اصلاچراتحریم؟مگه خودتون سلاح هسته ای ندارید؟ایرانی اگه واقعاایرانی باشه حرف زورتوکتش نمیره.
پژمان تورک
|
Germany
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
0
0
خیال کردید کی هستید؟نان و اب امریکا رو میدید تا هزاران توهین کنید و بهتون ویزا هم بدن ؟!!!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
0
دبیر بدون اینکه فکر کنه حرف میزنه ، و دودش در چشم خودش رفت ، و الان کشتی گیرای تیم ملی به روی خوشون نمیآورند ولی از دبیر شاکی هستند ، آقای دبیر یا در سیاست باش یا در ورزش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان