تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

فرصت عجیب کاپیتان استقلال

وریا غفوری رقیب تازه‌تری در استقلال خواهد داشت؛ اینکه چنین رقیبی چه پیامی برای او داشته باشد، سوژه مهمی است.

فرصت عجیب کاپیتان استقلال
رویداد۲۴ فرهاد مجیدی، مدافع– هافبک راست می‌خواهد. این موضوع چندان تازه نیست و اتفاقا به روز‌های ابتدای فصل لیگ بیست‌و‌یکم برمی گردد؛ در آن زمان، مجیدی بر خلاف ادعای روز‌های پایانی فصل بیستم، در تدارک خانه تکانی در استقلال بود و می‌خواست در هر پستی، تا جای ممکن، بازیکن کارگشا بخرد.

اتفاقا فرهاد مجیدی و استقلال بسیار هم پرکار نشان داده و از خط دروازه تا خط حمله، بیش از ۱۰ بازیکن خریدند. خرید‌هایی که نزدیک به ۵۰ درصد آن‌ها تبدیل به مهره‌های تاثیرگذار استقلال در نیم فصل نخست و صدرنشینی این تیم شدند. شاید در معدود پستی که فرهاد مجیدی نتوانست بازیکن موردنظرش را جذب کند، مدافع‌– هافبک راست بود. ورود کوین یامگا به فهرست خرید‌های استقلال، نشان می‌داد که فرهاد مجیدی، بازیکن مورد نظرش برای حضور در این پست را خریده، ولی ابتکار فرهاد در بازی گرفتن از کوین به عنوان یک مهاجم ثابت کرد، سرمربی جوان استقلال از قبل، نقشه‌های دیگری برای یامگا فرانسوی داشته است.

اینطور شد که با وجود تلاش‌های فراوان، وریا غفوری تنها گزینه تخصصی فرهاد مجیدی برای حضور در سیستم ۲-۵-۳ به عنوان مدافع هافبک-راست شد. همین موضوع از همان روز‌های نخست، نگرانی‌های فرهاد مجیدی را تشدید کرده بود، چون اگر وریا مصدوم می‌شد، آن وقت معادلات استقلال در فاز هجومی به‌هم می‌ریخت. مجیدی می‌دانست که می‌تواند از کوین یامگا به جای وریا غفوری استفاده کند، ولی از آنجا که وریا هنوز توان لازم برای حضور در این پست را دارد و از طرفی یامگا هم مهارتش در خط حمله را به رخ کشیده بود، نمی‌خواست به همین راحتی، تغییرات قابل پیش بینی‌ای در ترکیب داشته باشد؛ هرچند او ناگزیر شد در طول نیم‌فصل این کار را انجام دهد؛ وریا مصدوم شد، از ترکیب دور ماند و یامگا به سمت راست خط دفاعی استقلال برده شد تا زهر حط حمله استقلال کاسته شود.

پیش از همه این معادلات اما، فرهاد مجیدی فکر همه جا را کرده بود. او صالح حردانی، مدافع راست فولاد را زیرنظر گرفته بود و می‌دانست که با اضافه کردن او به ترکیب استقلال، می‌تواند نگرانی‌هایش بابت پست مدافع هافبک راست را از یک سو و جلوگیری از تغییرات در خط حمله از سوی دیگر، برطرف کند. با این وجود، صالح برخلاف عارف آقاسی و زبیر نیک نفس، در فولاد ماند تا پروژه فرهاد مجیدی ناتمام بماند. آن پروسه ناتمام این روز‌ها در حال شکل‌گیری دوباره است؛ حالا با باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال، به نظر می‌رسد صالح حردانی، اولین و جدی‌ترین خرید فرهاد مجیدی باشد.


بیشتر بخوانید: جزییاتی جدید از انتقال بازیکن بین استقلال و فولاد


ورود صالح حردانی به استقلال آنهم به عنوان یک بازیکن ملی‌پوش، بیش از هر زمان دیگری پیام روشنی است که فرهاد مجیدی برای وریا غفوری دارد؛ اصرار مجیدی برای خریدن بازیکنی که هم‌پست با کاپیتان این روز‌های استقلال است می‌تواند زنگ خطر را برای وریا به صدا درآورد. وریایی که شاید به زعم سرمربی، با بالا رفتن سن و سالش، نیاز به یک جایگزین مطمئن دارد. مسئله، اما اینجاست که آیا صالح حردانیِ ملی پوش، به عنوان یک بازیکن جانشین به استقلال می‌آید یا یک بازیکن ثابت؟

پاسخ به این سوال را شاید فرهاد مجیدی بهتر بداند، ولی آن‌هایی که کاپیتان استقلال را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند که وریا اهل مبارزه است و از چالش، اتفاقا از نوع سختش، بیشتر استقبال می‌کند. وریا در سال‌های اخیر، هر بار که این انتقاد در آستانه شکل گرفتن بود که راندمان کاری‌اش پایین آمده، به ناگاه تحول جذابی در سبک بازی‌اش شکل می‌گرفت و منتقدین را وادار به سکوت می‌کرد. نمایش خوب او در ترکیب استقلال حتی کار را به جایی رساند که بسیاری حق وریا می‌دانستند و می‌دانند که در ترکیب اصلی تیم ملی ایران آنهم در روز‌هایی که دراگان در پست وریا، آزمون و خطای زیادی کرده، به میدان برود.

با این حال، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران یک‌بار برای همیشه آب پاکی را روی دست کاپیتان استقلال ریخته و گفته است سبک بازی‌اش به گونه‌ای نیست که توجه او را برای دعوت از وریا به تیم ملی جذب کند. حالا، ورود احتمالی صالح حردانی به استقلال، همان قدر که پیامی از طرف فرهاد مجیدی به وریا غفوری است، فرصتی برای کاپیتان استقلال برای تسویه حساب با دراگان اسکوچیچی است که می‌گوید سبک بازی وریا را نمی‌پسندد. اتفاقا با ورود صالح حردانی، شاید نه تنها جای وریا در ترکیب تنگ‌تر نشود، بلکه این انتقال برای کاپیتان استقلال، حکم بنزین سبزی با طعم تسویه حساب با سرمربی تیم ملی، آنهم در آستانه جام جهانی داشته باشد.

منبع: فوتبال ۳۶۰

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان