تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

گداهای میلیونری که نقره داغ شدند!

گدا‌های میلیونر همیشه هم به بهشت نمی‌روند و نمی‌توانند پول‌های خود را خرج کنند و داغ پول همیشه به دلشان می‌ماند.

گدایی

رویداد۲۴ به گزارش سایت جامعه 24؛ با قیافه مظلوم قسم و آیه می‌دهد که کمک کن، در راه خدا کمک کن و نذار بچه ام امروز را هم گرسنه بخوابد. همه در طول روز حداقل یکبار با این افراد روبرو شده ایم، افرادی که اگر هزار تا دو هزار تومان هم از شما بگیرند راضی هستند و شما پیش خود فکر می‌کنید چقدر امروز به افراد نیازمند کمک کرده ام، غافل از اینکه شما گدای میلیونری را پولدار‌تر کرده اید.

چند ماه قبل یک گدای میلیاردر در تهران در زیرزمین خانه اش در تهرانپارس به قتل رسید و سارقان میلیون‌ها تومان پول نقد او را که از گدایی به دست آورده بود، سرقت کردند و گدای میلیونر پول هایش را از دست داد.

پول های گدای میلیونر مصادره شد

چند سالی در بوکان عطر دستفروشی می‌کرد، اما دیگر دخل و خرجش نمی‌خواند برای همین تصمیم گرفت این کار را رها کند. او مصمم بود پول در بیاورد برای همین دو سه روزی تکدی گری کرد و دید چقدر برایش سودآور است. مرد میانسال ۳ سال به این کارش در سطح شهر ادامه داد، ماموران شهرداری چندباری از او خواستند که این کار را در سطح شهر نکند، اما مرد گدا تازه مزه پول گدایی زیر زبانش رفته بود و گوشش بدهکار هشدار‌ها نبود. سرانجام با حکم قضایی این گدا دستگیر شد و از دو حساب بانکی اش در سال ۹۳ بیش از ۱۲۰ میلیون تومان کشف شد. با حکم دادستان شهر تمام پول‌ها برای ساخت اورژانس اجتماعی بلوکه و مصادره شد.

میلیونر شدن ۴ روزه در کیش

چندی قبل پلیس کیش متوجه حضور یک متکدی در سطح جزیره شد. با حساسیت موضوع ماموران به تحقیق پرداختند و بعد از ۴ روز پیرمردی را با لباس کهنه و پاره شناسایی و دستگیر کردند، پیرمرد گدا در تحقیقات مدعی شد با لباس کهنه به جزیره آمدم و جلوی هتل‌ها و مراکز خرید ادعا می‌کردم سرطان دارم و برای گرفتن شفا می‌خواهم به عراق بروم. در این چهار روز چند میلیون تومان پول به دست آوردم، ولی ماموران من را دستگیر کردند.


بیشتربخوانید: اندر احوالات گدایانِ تهران / جُرمی که مجازات بازدارنده ندارد


گدای قلدر تهدید به قتل می کرد

مهرماه سال گذشته ماموران شهرداری قزوین به یک گدا در چهارراه‌های این شهر مشکوک شدند و او را دستگیر کردند اما مرد ۴۵ ساله با تهدید نیرو‌های شهرداری ادعا کرد سال‌ها در تهران گدایی کرده و هیچ‌کس کاری با او نداشته است. با حکم قضایی ماموران وارد خانه این گدا شدند، اما رفتار‌های خانواده او مشکوک بود. ماموران از خانواده این گدا چند کلید گاوصندوق پیدا کردند و در بازرسی از دو گاو صندوق یک چک یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی و ۸۰۰ هزار تومان پول نقد کشف کردند. همچنین از خانه او ۴۰۰ کیلوگرم برنج، ده‌ها کیلوگرم حبوبات و ده‌ها روغن جامد و مایع پیدا کردند. این فرد که رازش را فاش‌شده می‌دانست، تهدید کرد ماموران شهرداری را می‌کشد و دیه آن‌ها را کنار گذاشته است. گدای میلیاردر با کشف پول، چک و اقلامی که از مردم گرفته بود، به دستگاه قضایی معرفی شد.

جنجالی‌ترین گدای تهران

سال ۹۴ وقتی دستگیر شد، تیتر یک رسانه‌ها شد. همه جا حرف از گدای میلیونر بوشهری بود. اسماعیل  که هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد دستگیر شود، در برابر دستگیری‌اش مقاومت می‌کرد، اما وقتی ماموران شهرداری بوشهر او را با همکاری پلیس دستگیر کردند، راز او فاش شد. بعد از دستگیری، ماموران شهرداری او را پس از ماه‌ها به حمام بردند و با مصرف دو بطری شامپو، موفق شدند او را تمیز کنند.

سپس چهار کت و کاپشن تن این گدا بررسی و مشخص شد اسماعیل پول‌هایش را داخل درز این لباس‌ها جاسازی می‌کرد. از لباس‌های گدای ژولیده ۹ کیلو و ۳۰۰ گرم پول کهنه که به علت خیس شدن قابل جداسازی و شمارش نبود، پیدا شد. اسماعیل در مورد گدایی در بوشهر گفت: «مردم شهر خیلی خوب به گدا‌ها کمک می‌کنند، ۱۳ سال قبل از یکی از شهر‌های اطراف به بوشهر آمدم و گدایی را شروع کردم. من فقط یک برادر دارم که پول‌هایم را به او می‌دادم. او برایم در بانک حساب باز کرده بود و پول‌های گدایی را به حسابم می‌ریخت.»

با اعترافات اسماعیل حساب‌های بانکی او بررسی و مشخص شد این گدا در بوشهر حساب بانکی با ۲۵ میلیون تومان پول دارد. همچنین موجودی حسابی که برادرش در یکی از شهر‌ها برایش باز کرده بود، ۳۰ میلیون تومان بود.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گدایی ، تکدی گری
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان