تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
ناصر قوامی:

تا زمانیکه نظارت استصوابی شورای نگهبان باشد، وضعیت همین است

ناصر قوامی گفت: با عوض شدن دولت و مجلس تغییری در وضعیت کشور ایجاد نمی‌شود، تا زمانیکه مجلس با نظارت استصوابی شورای نگهبان تشکیل می‌شود وضعیت همین است.

تا زمانیکه نظارت استصوابی شورای نگهبان باشد، وضعیت همین است

رویداد۲۴ سایت منیبان نوشت: ناصر قوامی، نماینده ادوار مجلس، درباره وضعیت جاری کشور گفت: مشکلات کشور این نیست که دولت، قاضی، قوه قضاییه و قوه مقننه یک دست شود؛ مشکل کشور این است که نظام در یک چهارچوبی که قانون اساسی مقرر کرده حرکت می‌کند. اگر شما بهترین حقوقدان را به جای رئیس قوه قضاییه بگذارید کاری نمی‌تواند انجام بدهد؛ اگر بهترین اقتصاددان را در بانک مرکزی بگذارید باز هم نمی‌تواند کاری انجام بدهد. این چهارچوب روز به روز بر مشکلات کشور می‌افزاید.

او تاکید کرد که با عوض شدن دولت و مجلس تغییری در وضعیت کشور ایجاد نمی‌شود، تا زمانیکه مجلس با نظارت استصوابی شورای نگهبان تشکیل می‌شود وضعیت همین است. تا زمانیکه رئیس جمهور با نظارت استصوابی تعیین می‌شود تا به چه کسی رای بدهیم، باز هم وضعیت همین است. مشکلات این نیست که چرا دولت، مجلس و قوه قضاییه یکدست شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: تفکیک قوا برای این بود که قوا از همه جدا باشند. این طور نباشد که قوه قضاییه در اختیار کسی باشد یا اینکه قوه مقننه همراه و در اختیار دولت باشد همراه بودن مشکل کشور را حل نمی‌کند. آقایان اصولگرا ادعا داشتد که اگر ما یکدست شویم در جهت رفاه مردم کار می‌کنیم باید ببینیم که چه کار می‌کنند.

این فعال سیاسی افزود: مشکل از قانون اساسی است و باید به سمت اصلاح آن برویم. چهارچوبی که قانون اساسی برای نظام معین کرده، هر رئیس جمهوری هم بیاید، باید در همین چهارچوب حرکت کند و اختیار قانون اساسی هم به شورای نگهبان داده شده است و آن‌ها هم هر طور می‌خواهند، قانون اساسی را تفسیر می‌کنند و مقید به مبانی حقوقی نیستند. حرفی هم نمی‌شود زد، چون می‌گویند قانون اساسی به ما اجازه داده که قانون را تفسیر کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا زمینه بازگشت اصلاح طلبان به قدرت وجود دارد، بیان کرد: بحث برگشت اصلاح طلبان به قدرت مطرح نیست مگر مجلس ششم در اختیار اصلاح طلبان نبود، اما شورای نگهبان نمی‌گذاشت، قانونی را که ما نماینده بودیم و می‌خواستیم، تصویب بشود. مگر روحانی نیامد، با آمدن اصلاح طلبان به قدرت در همین چهارچوب، هیچ کاری نمی‌توان کرد؛ اصلاح طلبان هم بیایند باید در این چهارچوب حرکت کنند.

قوامی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان بار دیگر مورد اقبال مردم قرار می‌گیرند یا خیر، بیان کرد: مردم می‌خواهند اصلاحات در کشور ایجاد شود، اما مایوس هستند و اصلاح طلبان را نمی‌خواهند. مردم با خود می‌گویند مجلس و دولت در اختیار اصلاح طلبان باشد قوه قضاییه که نمی‌تواند در اختیار اصلاح طلبان باشد.

مجلس منشی شورای نگهبان است/ مجلس حق قانون گذاری ندارد

او در پایان افزود: مجلس حق قانون گذاری ندارد و قانون اساسی حق قانونگذاری را از مجلس گرفته است. مجلس منشی شورای نگهبان است و می‌نویسد و خط می‌کشد اگر اصرار کند به مجمع می‌رود که در اختیار افرادی انتصابی است.

برچسب ها: شورای نگهبان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
3
تا تضارب آراء نباشد رشد اتفاق نمی افتد متاسفانه این تو کله پوک فسیلها نمی رود البته مردم طی چهار دهه به تجربه ثابت کردند هر وقتی بخواهند حق شان را بگیرند باید هزینه اش را بدهند و می پردازند
سیدعلی تویسرکانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
4
0
الحمدلله رب العالمین . نظارت استصوابی تا ظهور حضرت در جمهوری اسلامی هست. منافقها (اصلاح طلبها) هر کدام یک لگن آب یخ همیشه در دسترس داشته باشند اگر این آتش افتاده در ...شان زبانه کشید زود شیرجه بروند
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
اینست پیام زنده خواران بشریت به مردم:
«الحمدلله رب العالمین . نظارت استصوابی تا ظهور حضرت در جمهوری اسلامی هست. »
تو احادیث شنیدیم که فرموده اند وقتی زمین از ستم ظالمان پر شد زمینه برای ظهور حضرت قائم فراهم خواهد شد.
نظارت استصوابی میشه گفت یکی از فعالیت های مهم برای فراهم کردن زمینه ظهور باشه
آقای تویسرکانی یه الحمدالله دیگر لطف کنین درج کنین
رضا
|
Germany
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
0
4
این نظارت استصوابی هم در خدمت عده ای خاص بوده و حامی منافع آنهاست انگار نه انگار که ملتی وجود دارد و با به خیابان کشاندن این ملت فلک زده روی کار آمدند.
از این گون حقایق بیشتر گفته شود صدای تویسرکانی و سایر همفکران گرسنه بیت المال درمیآید و لعن و نفرین شروع میشود.
سیدعلی تویسرکانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
1
0
مهم نیست که این تویسرکانی گرسنه به زعم شما ! یا شما وطن فروش ترک دیار کرده یا آن اصلاح طلب سارق لباس پیامبر چه بگوییم ، مهم این است که جمهوری اسلامی با اقتدار مستقر است و توهم و تلاش معارضین و مخالفینش گره ای از آرزوهای درهم پیچیده ی شان را هرگز حتی شل هم نمیکند !؟ شاید در خواب نیمه شب آنها
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
احتمالا این اقتدار را در خواب نیمه شب دیدین
اینها اقتدارشان در پایمال کردن حق ملت هستش برای یک بار هم که شده سرتو از سفره ای که ازش مفت میخوری برگردون به وضع جامعه نگاهی بکن هرچند کوری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان