تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

واکنش ایران به اقدام آمریکا: کافی و سازنده نیست

شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی نمایش رفع تحریم را اقدامی سازنده ندانست و نوشت: انتفاع اقتصادی واقعی، موثر و قابل راستی‌آزمایی ایران، شرط لازم برای شکل‌گیری توافق است.

رفع تحریم

رویداد۲۴ در تازه‌ترین تحول پیرامون مذاکرات احیای برجام، آمریکا برخی مجوز معافیت از تحریم را در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران تمدید کرده است. وزارت خارجه آمریکا گفته این مجوز برای ادامه گفتگو‌های مهم در چارچوب مذاکرات وین لازم بوده است.

از سوی ناظران این اقدام آمریکا آغاز مسیر بازگشت به برجام تلقی شده است. با این حال مقامات ایران واکنش محتاطانه‌ای به آن داشته‌اند.


بیشتر بخوانید: مذاکرات در این دوره به نفع نظام است و با ادامه آن موافق هستیم

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که نهاد سیاستگذار در مذاکرات هسته‌ای است، عصر امروز (شنبه) در واکنش به اقدام تازه آمریکا، نوشت: انتفاع اقتصادی واقعی، موثر و قابل راستی‌آزمایی ایران، شرط لازم برای شکل‌گیری توافق است.

او تصریح کرد: "نمایش رفع تحریم اقدامی سازنده تلقی نمی‌شود. "

همچنین امروز حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، درباره مذاکرات وین گفت: "در برخی از بخش‌ها توافقاتی حاصل شده است".

او همچنین در واکنشی کوتاه به تمدید مجوز معافیت از تحریم در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران از سوی آمریکا اظهار کرد "لغو برخی از تحریم‌ها به معنای واقعی خود می‌تواند ترجمان حسن نیت‌شان باشد. "

امیرعبداللهیان گفت: "ما تضمین را در همه سطوح سیاسی، حقوقی و اقتصادی مطالبه کردیم. در بخش‌هایی از آن توافقاتی حاصل شده، اما هنوز هیات مذاکره کننده ایران با جدیت اخذ تضمین ملموس از طرف‌های غربی برای پایبندی آن‌ها بر تعهداتی که بر مبنای توافق وین حاصل شود را دنبال خواهند کرد".

صبح امروز نیز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه درباره اقدام آمریکا گفت: «اخباری که امروز شنیده می‌شود در خصوص ابعاد رفع تحریمی هسته‌ای است و همه می‌دانند که این کفایت نمی‌کند و کافی نیست.»

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان