تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

سراجی: درخواست برای برکناری عزیزی‌خادم مطابق اساسنامه است/ فیفا واکنشی نشان نمی‌دهد

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: درخواست برگزاری جلسه برای برکناری عزیزی‌خادم مطابق بند‌های اساسنامه فدراسیون است.

سراجی: درخواست برای برکناری عزیزی‌خادم مطابق اساسنامه است/ فیفا واکنشی نشان نمی‌دهد

رویداد۲۴ مهرداد سراجی درباره نامه برخی اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال برای برگزاری جلسه و عزل شهاب عزیزی خادم از ریاست این مجموعه اظهار داشت: به استناد بند ۲ ماده ۳۴ اساسنامه روز گذشته نامه‌ای به رییس تقدیم کرده و تقاضای برگزاری جلسه کردیم. اعضای هیات رییسه تصمیم گرفتند به استناد مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال، نسبت به این موضوع اقدام کند.

وی درباره واکنش سخنگوی فدراسیون فوتبال نسبت به این خبر و اینکه بحث برکناری رییس فدراسیون مطرح نیست، توضیح داد: وی احتمالا نامه را مطالعه نکرده است، اما این نامه دستور جلسه دارد و مطابق قانون هم است. اعضای هیات رییسه باید مفاد دستور جلسه را به رییس اعلام کنند. در این مورد عزل رییس موردنظر اعضای هیات رییسه است. این اعضا به اجماع رسیده‌اند و احساس می‌کنم بتوانیم در این جلسه بتوانیم روی بیش از ۶ امضاء در جلسه به اجماع برسیم.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درخصوص دلایل این تصمیم پنج عضو هیات رییسه، پاسخ داد: عزیزی‌خادم درباره صورت‌های مالی اظهارنظر نکرده و اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر ارائه نشده است. این مسائل سبب شده در فدراسیون شفافیت مالی حاکم نباشد. برخی سرمربیان در فوتسال، امید، جوانان و... قرارداد ندارند. علت هم این است که تصمیمات شخصی گرفته شده است.

سراجی ادامه داد: در پرونده VAR متوجه نشدیم شرکت مشکوک الهویه به چه شکلی وارد کشور و چگونه خارج شد. مشخص نیست چه مبلغی به این شرکت پرداخت شد. مهم‌ترین اتفاق هم می‌تواند حذف استقلال و پرسپولیس از مسابقات آسیایی باشد. افرادی در فدراسیون تصمیم‌گیری کرده و به تازگی هم ایمیل، بیانیه و ... صادر می‌کنند که فاقد جایگاه قانونی هستند.

وی در ادامه گفتگو با اخبار ورزشی شبکه درباره اینکه آیا فیفا می‌تواند به برکناری رییس فدراسیون فوتبال واکنش نشان بدهد، گفت: نه این اتفاق نخواهد افتاد. این اقدام در راستای چارچوب اساسنامه فدراسیون است و فیفا هم این اساسنامه را تایید کرده است. خیلی بحث عجیبی هم نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان