تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

وزیر بهداشت: تزریق سه دُز واکسن ۸۵ درصد مانع شدت ابتلا به کرونا می‌شود

وزیر بهداشت با درخواست از مردم برای خودداری از حضور در اجتماعات غیرضروری، بر تزریق سه دُز کامل واکسن تأکید کرد و گفت: ثابت شده کسانی که سه دُز واکسن را دریافت می‌کنند تا ۸۵ درصد دچار بیماری‌های شدید کرونا نمی‌شوند و می‌تواند آن‌ها را در مقابل بیماری محافظت کند.

شیوع ویروس کرونارویداد۲۴ «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت با اشاره به افزایش مهمانی‌ها و اجتماعات در ماه‌های مبارک رجب و شعبان، از خانواده‌ها خواست که از حضور در اجتماعات و مراسم‌های غیرضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه هر فرد مبتلا به سویه اُمیکرون می‌تواند کل بستگانش را در یک مهمانی مبتلا کند، افزود: درخواست ما از مردم کم کردن مهمانی‌هاست و در صورت ضرورت نیز مهمانی‌ها به‌صورت محدود باشد و حتماً هم دستورالعمل‌های بهداشتی به‌طور کامل در آنها رعایت شود.

وزیر بهداشت استفاده از ماسک‌های استاندارد و تزریق واکسن را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و سویه‌ جدید آن تا حد زیادی مؤثر دانست و گفت: واکسن جلوی کرونا و اُمیکرون را نمی‌گیرد اما شدت بیماری و مرگ و میر را کاهش می‌دهد.


بیشتر بخوانید: دورهمی در میان اُمیکرون دنبال تماشاگر می‌گردد


عین اللهی اکثر قربانیان و بستری شدگان در بیمارستان‌ها را واکسن نزده‌ها معرفی کرد و گفت: افرادی که واکسن نزده‌اند بیشتر در معرض خطر کرونا و سویه جدید آن قرار دارند.

وی با دعوت از مردم برای تزریق دُزهای دوم و سوم واکسن کرونا، خاطر نشان کرد: ثابت شده کسانی که سه دُز را می‌زنند تا ۸۵ درصد دچار بیماری‌ شدید کرونا نمی‌شوند و واکسن می‌تواند آنها را در مقابل بیماری محافظت کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان