تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

فروش گواهینامه و کارت پایان خدمت در فضای مجازی

به راحتی آب خوردن انواع مدارک را می‌فروشند، هر مدرکی را بخواهید با پرداخت ۵ تا ۲۰ میلیون در اختیارتان می‌گذارند و به راحتی آب خوردن سرتان را کلاه می‌گذارند.

فروش گواهینامه فضای مجازی

رویداد۲۴ به گزارش سایت جامعه۲۴؛ به راحتی در فضای مجازی تبلیغ می کنند. تعدادشان زیاد نیست اما به راحتی با هشتگ های نزدیک به موضوع و مسائل روز، خودشان را در فضای مجازی به نمایش می گذارند. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد اگر بخواهید دارند. به راحتی هر مدرکی که اراده کنید را در دو هفته تا یک ماه به شما تحویل می دهند. برای اینکه باور کنید کارشان درست است، چند پیام رضایت مشتری را هم منتشر کرده اند.

مدرک چه می خواهی؟

ادعا دارند که هر مدرکی بخواهید برایتان صادر می کنند، یکی از این پیج ها در پاسخ به این سوال که چه مدارکی را می توانیم از شما بگیریم، ادعا کرد کارت پایان خدمت، گواهینامه، شناسنامه و مدرک دانشگاهی را برای شما صادر می کنیم. ما برای انجام کارهای اداری بعد از ارسال مدارک و پول، دو هفته تا یک ماه وقت نیاز داریم تا کار شما را انجام دهیم.

فروش گواهینامه و کارت پایان خدمت در فضای مجازی

مدارک را چند بخریم؟

ادمین کانال که بیش از دو هزار دنبال کننده دارد، در مورد قیمت می گوید: گواهینامه را با ۵ میلیون تومان، شناسنامه را با ۱.۵ میلیون تومان و کارت معافیت از خدمت را با قیمت های متفاوت ارائه می کنیم. اگر بخواهید معافیت کفالت بگیرید ۱۵ میلیون و اگر معافیت پزشکی بخواهید باید تا ۲۵ میلیون تومان پرداخت کنید.

گواهینامه جعلی

در مورد مدارک دانشگاهی هم بر اساس مقطع تحصیلی از ۵ تا ۱۳ میلیون متفاوت است، البته ما فقط کاردانی تا ارشد داریم و دکتری را کار نمی کنیم.

استعلام قانونی داریم

وقتی از یکی از فروشندگان که ادعا می کند مدارک را با استعلام به شما می دهد صحبت کردیم، ادعا کرد که به راحتی می توانید با مراجعه به مراکز پلیس ۱۰+ استعلام را بگیرید اما اگر می ترسید ما می توانیم برای اینکه اعتماد کنید برایتان استعلام را گرفته و ارسال کنیم و می توانید نمونه های استعلام را در پیج مشاهده کنید.

فروش گواهینامه

با نگاهی به صفحه این فرد مشخص شد تمام استعلام ها از یک مرکز به اصطلاح پلیس ۱۰+ انجام شده است و به نظر می رسد که این استعلام ها هم جعلی باشند.

ما آشنا داریم!

یکی دیگر از پیج ها اما در ادعایی عجیب مدعی بود در تمام این مراکز افرادی را دارد که می تواند قانونی برای شما مدارک را صادر و ارسال کند. البته قیمت های این پیج بیشتر از سایر پیج های فعال است و برای گواهینامه ۱۰ میلیون تومان می گیرد.

صدور مدارک فقط از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی

سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور در گفتگو با خبرنگار جامعه ۲۴ در مورد صدور گواهینامه و ادعای فروش پولی آن در فضای مجازی گفت: تمام مدارک مرتبط با پلیس راهور از جمله کارت خودرو و گواهینامه باید از سوی پلیس راهور صادر شود و فرایند صدور این مدارک مشخص است. کسی نمی تواند ادعا کند با گرفتن پول می تواند برای فردی بدون آزمون و گذراندن کلاس ها گواهینامه بگیرد‌. تمام فرایندها الکترونیکی و سیستمی است و امکان تخلف هم به هیچ وجه وجود ندارد.

وی افزود: استعلام های مدارک باید از طریق پلیس راهور انجام شود و تمام مدارک جعلی در هنگام استعلام یا استفاده از طریق سیستم مشخص می شود.

به گفته جهانی، پلیس راهور کانال ها و پیج های مربوط به فروش و صدور گواهینامه را شناسایی می کند و اقدامات لازم در راستای برخورد با آنها انجام می شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور به مردم توصیه کرد به هیچ وجه فریب این افراد را نخورند چرا که علاوه بر ضرر مالی، استفاده از مدارک جعلی برای افراد عواقب دارد.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گواهینامه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان