تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حمایت احمدی‌نژاد از کامیونداران مخالف واکسیناسیون در کانادا

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در توییتی با انتقاد از برخورد دولت کانادا از کامیون‌داران متحصن در کانادا، حمایت کرد.

محمود احمدی نژاد

رویداد۲۴ محمود احمدی نژاد نوشت: "سرکوب خشونت آمیز" اعتراضات کامیونداران معترض به واکسیناسیون الزامی کرونا در کانادا و جهان - موسوم به "کاروان آزادی ۲۰۲۲"- را مغایر با "آزادی بیان و حقوق بشر" خوانده و از "آزادی و حق انتخاب" معترضان واکسیناسیون الزامی حمایت کرده است.حمایت احمدی‌نژاد از کامیونداران مخالف واکسیناسیون در کانادا

خبرگزاری فرانسه نوشت، شهردار اتاوا با اعلام وضعیت اضطراری در این شهر گفت: اعتراضات ضدکرونایی کامیون داران در این کشور "خارج از کنترل" است و مراکز شهر با حضور مخالفان واکسن مسدود شده است. معترضان کامیون دار برای اولین بار در ۹ بهمن به پایتخت کانادا رسیدند.

وی گفت: آن‌ها کامیون‌های بزرگ خود را در شهر پارک کردند و در مناطق مختلف شهر چادر زده یا روی خودرو‌های بزرگ خود اتراق کرده اند. این روند باعث فلج شدن پایتخت، بهت مقامات و ناامیدی رو به رشد بسیاری از ساکنان اتاوا شده است.

"جیم واتسون" شهردار اتاوا افزود: "این روند ایمنی و امنیت شهروندان در تظاهرات جاری را به خطر انداخته و شهر نیاز به حمایت سایر حوزه‌ها و سطوح دولتی دارد".

منبع: فرارو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
مموتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
0
3
داره می‌ریزه
داره می‌ریزه
از نارمک آزادی بیان می‌ریزه
محمود می‌ریزه
زبون می‌ریزه
داره از سر و پاش حقوق بشر می‌ریزه
کانادا
|
Canada
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
1
بازی دوسر باخت پوتین در اوکراین
بازی دوسر باخت پوتین در اوکراین

ساعت 24 - ولادیمیر پوتین رییس جمهور خودکامه روسیه جنس سیاست ورزی اش از نوع امنیتی است و در داخل کشوربا تنگناهای پرشماری روبه رو است وتجارت خارجی اش به تجارت اسلحه و جنگ افزارنظامی و نفت وگاز محدود شده است . اما او برای اینکه خود را یک فرد نیرومند درداخل وخارج نشان دهد نیاز به اقدامهای عجیب دارد . اشغال سوریه یا فرستادن نیرو به ونزوئلا ولیبی و همچنین تهدید روزمره کشورهای استقلاب یافته از اتحاد جماهیر سوسیالیستی واین روزها سودای تسخیر اوکراین از جمله رفتارهای عجیب او است. اواما حالا خوب که فکر می کند می بیند در تله آمریکا افتاده وبازی اوکراین برایش تا اینجای کار یک بازی دوسرباخت بوده است.

آمریکا با بمباران تبلیغاتی روسیه و جا انداختن اینکه پوتین بدون تردید قصد تسخیر اوکراین را دارد و توانایی در ایجاد اتحاد کشورهای دوست ومتحد خود مثل گروه 7 ونیز اتحادیه اروپا وکشورهای محتاطی مثل فنلاند ودانمارک ونیز کانادا و استرالیا ،پوتین را در منگنه قرار داده و با وجود ادعاهای پرشمار پوتین و اعضای ارشد دولتش که قصد حمله به اوکراین را ندارد راههای انتخاب اورا به دوراه محدود کرده است. پوتین یا باید به اوکراین حمله کند که دراین صورت دولت ونیز شخص پوتین در دنیا بی اعتبارتر خواهند شد و دیگر هیچ رهبری در دنیا به آنها اعتماد نحواهد کرد. علاوه براین در صورتی که پوتین جنگ را آغازکند یک برگ برنده به کارتهای آمریکا اضافه خواهد شد که بگوید پیش بینی اش درست بوده است. همچنین اگر پوتین به اوکراین حمله کند در داخل نیز با فرار سرمایه روبه رو خواهد شد و تحریم های سنگین غرب اقتصاد اتین کشوررا بیش از پیش منزوی می کند. اگر پوتین بخواهد در جریان جنگ از سلاح گاز استفاده کند و شهروندان اروپا را جریمه کند ، نفرت مردم را برای خود خریده است. به اضافه اینکه آمریکا با شتاب می خواهد جای گاز روسیه را در اروپا بگیرد و برای همیشه این کشوراز بازار گاز اروپا بیرون می شود.

یک گزینه دیگر این است که پوتین با محاسبه همه معادلات وپیامدهای جنگ از این کار اجتناب کند و بخواهد این گونه وانمود کند که غرب دروغگو است. دراین صورت بازهم این آمریکا است که برگ برنده را در دست دارد و ادعا خواهد کرد توانسته است با راهبرد تهاجمی و متحد سازی غرب پوتین را وادارکند دست از اشغال اوکراین بردارد. دراین صورت غرب می تواند به مثابه منجی کشورهای در معرض خطر از سوی پوتین معرفی شده و در آینده کشورهای دیگر را به مدار غرب بکشاند. پوتین خودش را در گوشه ای گیر انداخته است. با این حال، عقب نشینی در حال حاضر، با خنثی شدن جاه طلبی های او، ممکن است بعداً منجر به حمله شود. غرب با ایستادگی در برابر تهدیدی که او ایجاد می کند، بهترین شانس را برای جلوگیری از این انتخاب سرنوشت ساز دارد.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان